Per molt que la immensa majoria de les vendes de Ford es produeixin al seu mercat natal, el dels Estats Units, la marca americana sempre ha estat un fabricant de referència a les carreteres europees. No és casualitat llavors que en Ford hagin sabut adaptar-se de forma notable a les diferents tendències en la indústria de l'automòbil en els últims anys.
En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma, Ford ha optat des de fa ja un temps per tenir diversos models al mercat que comptin amb la carrosseria SUV, la carrosseria de moda a les carreteres europees i que han desplaçat a altres de molt assentades històricament com han estat les berlines, els monovolums o fins i tot els compactes.
És més, en el fabricant americà tenien tan clar que un dels segments més importants a Espanya i a Europa era el dels SUV de mida urbana, el B-SUV, que van decidir doblar la seva aposta veient que, entre altres coses, la seva primera aposta, l'Ecosport, no estava tenint el rendiment comercial que esperaven.
El Ford Ecosport marxa per la porta del darrere
Així, el fabricant va optar per llançar al mercat el Puma, un model amb un disseny molt més atractiu i molt més urbà, amb motors micro híbrids i per tant amb l'etiqueta ECO de la DGT, i amb un nivell de qualitat i d'equipament superior al de l'Ecosport.
Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que era un model millor en tots els sentits que l'Ecosport, el Puma ha estat el model que ha acabat definitivament la tomba del seu germà de segment. I és que, com intueixen molts veient que el fabricant americà estava llançant promocions molt interessants amb grans rebaixes i grans descomptes de l'Ecosport, aquest model ja no està disponible al nostre país.
Les baixes xifres de vendes que ha tingut en els últims temps no han fet cap altra cosa que provocar que, tenint en compte a més que el marge de benefici del fabricant americà a Europa no és el mateix que el que tenen altres marques, Ford hagi decidit suprimir definitivament aquest model del seu catàleg, de tal manera que ara l'únic representant de la marca americana en un dels segments més importants tant a Espanya com a Europa és el Puma, un model que, això sí, té molts millors registres de vendes.