És de sobres conegut que en un gegant en la indústria de l'automòbil com és el cas de Volkswagen s'han de mesurar molt bé totes i cada una de les decisions que es prenen, especialment referent a la fabricació dels seus models i al procés de fabricació de cada un d'ells.

Prendre'n una de bona o mala decisió en aquest sentit pot acabar en èxit o en fracàs d'un model en concret més enllà que triomfi o no entre els conductors europeus, sobretot perquè, fer una mala planificació quant a la capacitat de producció pot acabar provocant moltes esperes en els clients i que, per tant, al final siguin molts els que no descarts optin per una altra opció.

 

Però la gran diferència en aquest sentit actualment respecte al que passava fa ja molts anys és que, tenint en compte que la indústria d'automòbil està passant per un procés de canvi amb l'entrada dels cotxes elèctrics, no és gens fàcil planificar a llarg termini, i menys en el cas d'un model clau com ho era per a Volkswagen el ID.3.

Volkswagen canvia de plans amb el ID.3

La idea de la marca alemanya era desplaçar part de la producció del seu compacte elèctric a la planta de Wolfsburgo, entre altres coses perquè, fa ja un temps, la fàbrica de Zwickau no era capaç de complir amb els terminis de lliurament.

Així, en el fabricant ja ho tenien tot preparat per a aquest petit però important canvi, però tenint en compte la davallada de vendes que han tingut tots i cada un dels cotxes elèctrics de Volkswagen, i en especial el compacte elèctric, en el fabricant han decidit fer marxa enrere.

 

La cancel·lació d'aquest pla no fa cap altra cosa que evidenciar les dificultats per les quals està passant la marca alemanya amb els seus elèctrics, una cosa que ha ocorregut especialment des de fa ja uns quants mesos també en altres fabricants, especialment els europeus, que estan veient com l'èxit de tesla i l'auge de les marques xineses elèctriques estan situant-los en una oposició cada vegada més delicada.