A Audi, com tenen gust també en la resta de marques prèmium molt potents de nivell europeu, saps molt bé que d'aquí a un futur no molt llunyà els elèctrics seran els cotxes que realment dominin les carreteres del vell continent.

Això sí, encara falten molts anys perquè la quota de mercat dels elèctrics superi a la dels motors de combustió als híbrids, i és per això que els diferents fabricants estan optant per estratègies per anar a poc a poc complementant els seus catàlegs amb tota mena de models.

 

Sí que hi ha una estratègia comuna en la gran majoria de marques, incloses les prèmium, i això no és cap altra que, per a tots aquells models que acabaran la seva vida comercial d'aquí a pocs anys, els fabricants no estan treballant en una nova generació de combustió, sinó que els hereus dels models que desapareixeran d'aquí a molt pocs anys seran ja models 100 × 100 d'elèctrics.

El substitut de l'Audi A4 de combustió serà el A5 Sportback

I això és precisament el que passarà amb un dels models més icònics de la marca dels quatre cèrcols, el A4, l'hereu dels Audi 80 i Audi 90 que, si bé és cert que els últims anys han vist com la seva quota de mercat ha caigut tenint en compte l'auge dels SUV, continua sent una de les ampolles prèmium més ben valorades al mercat.

El dia ha confirmat que la pròxima generació d'aquest model serà un model 100 × 100 elèctric, però no arribarà abans de 2025. És per això que, tenint en compte que l'actual generació s'acomiadarà ben aviat, l'Audi han pres la decisió que l'hereu temporal de l'Audi A4 no sigui cap altre que el A5 Sportback, una berlina d'unes dimensions similars a les de les quatre però amb un toc més esportiu.

 

De fet, han confirmat en el fabricant alemany que ja estan treballant en actualitzar aquest A5 Sportback, un model que arribarà amb una àmplia gamma mecànica, amb opcions tant amb motors de combustió de gasolina i dièsel amb sistemes de micro hibridació lleugera així com amb una versió híbrida endollable.

La idea d'Audi és que aquest model arribi a finals de 2024, i serveixi com a substitut temporal d'un Audi A4 que arribarà en forma d'elèctric passat la meitat de la dècada. Una estratègia que, almenys a priori, sembla encertada.