Els cotxes urbans esportius tal com els coneixem avui dia tenen els dies comptats. El motiu és que són models que requereixen una alta inversió, generen un marge molt petit de beneficis i augmenten la mitjana d'emissions de les marques.

És per això que els fabricants que vulguin mantenir els seus petits esportius amb vida sense que això sigui un problema s'han d'agafar l'electrificació. I això és el que ha fet el fabricant esportiu Abarth. La firma ultima els detalls del nou Abarth 500e abans de la seva imminent presentació.

Abarth escalfa motors per a la presentació del nou 500e

En menys de setmana i mitja està prevista la posada de llarg del nou Abarth 500e. Es tracta de la versió més esportiva del Fiat 500e i serà el primer cotxe 100% elèctric d'Abarth.

Un model del qual la marca acaba d'oferir un avançament a les xarxes socials. Abarth ha publicat un teaser en forma de breu vídeo en el qual es pot apreciar una petita part del frontal des del lateral. En ell es percep una tonalitat verda llima fluorescent del més atractiu i que denota un caràcter amb què pretén destacar sobre la resta.

A més, també es pot apreciar un anell per als llums diürns i unes llantes d'aliatge amb disseny de radis. No et perdis el vídeo.

En setmana i mitja revelarem tots els dubtes

Encara no s'han donat detalls sobre el que ens ofereix aquest nou petit esportiu elèctric. Però podem aventurar que buscarà evocar sensacions similars a què ofereixen les versions tèrmiques.

En disseny tindrà una estreta relació amb els seus germans tèrmics, però es diferenciarà per elements com un para-xocs més voluminós, un espòiler a la contraporta posterior i unes línies més aerodinàmiques.

D'altra banda, comptarà amb diferents paquets d'equipament, en la línia de la resta de la gamma conformada pels 595 i 695, així com per la versió càbrio. I quant al preu, s'espera que la inversió no assoleixi els nivells dels elèctrics prèmium i es quedi en xifres més contingudes.

De l'apartat mecànic no s'han donat detalls. Però s'esperen motors que rondin els 170 CV de potència amb un alt parell motor màxim. El dubte està en si en autonomia estarà a l'altura. Tenint en compte que aquest model es caracteritza pel seu baix pes, Abarth haurà hagut de trobar solucions perquè les bateries no siguin un llast que rebaixi les pretensions d'aquest urbà esportiu.