No és que sigui precisament cap secret, entre altres coses perquè les xifres així ho demostren, que els cotxes elèctrics no tenen ni de lluny la mateixa quota de mercat a Espanya que tenen els cotxes amb motors de combustió o amb motors híbrids.
Més enllà que siguin molts els que encara tenen certes objeccions a fer el pas definitiu a la mobilitat elèctrica per tot el que significa el que es refereix al procés de càrrega i a la xarxa de carregadors, el preu és també un element que no juga a favor dels cotxes elèctrics.
Entre altres coses perquè, almenys de moment, la immensa majoria dels cotxes elèctrics té un cost bastant més alt que les mateixes versions amb motors de combustió tradicional. Això no significa, com bé saben els que estan interessats en el Dacia Spring, que no hi hagi opcions al nostre mercat que pugui presumir de ser model 100 × 100 d'elèctrics a preus realment molt assequibles.
Evidentment la diferència de preus entre els elèctrics arriba de la mà de les seves prestacions, sent així els models més barats els que poden presumir de tenir autonomies més baixes, la clau en aquest tipus de models.
El Dacia Spring, un elèctric low cost
En el cas del Dacia Spring, sent com és l'elèctric low cost per excel·lència tant a Espanya com a Europa, la seva petita bateria de tot just 27 kW hora li permet tenir una autonomia de 230 km segons el cicle WLTP. Es pot tenir en compte que, amb un motor de tot just 45 cavalls de potència, és un model pensat gairebé exclusivament per moure's per ciutat, per molt que sigui una bateria que es quedi molt lluny de la qual tenen ja alguns dels elèctrics més venuts a Espanya, és una xifra relativament lògica.
Sobretot partint de la base de què, tal com podem veure quecochemecompro.com, si tenim en compte tots els descomptes de la marca així com la totalitat dels ajuts del Pla MOVES del govern, el pla que busqui desactivar les vendes dels models elèctrics, el preu de partida d'aquest model si optem per finançar la compra amb Dacia es queda per sota dels 13.000 €, un preu que el situa fins i tot per sota de la immensa majoria dels utilitaris més venuts al nostre país amb motors de combustió.
És evident que sent com és un Dacia no es pot esperar que aquest model compti ni amb l'últim en tecnologia ni amb els millors acabats ni materials, però sí que aquest Spring pot presumir de ser un elèctric realment barat i que pugui ajudar, com ja està fent, a què molts estiguin disposats a donar el canvi a la mobilitat elèctrica a un preu molt considerable.