És de sobres conegut que el principal motiu pel qual Dacia i MG s'han convertit en dues de les marques de referència al nostre país és perquè tant el fabricant romanès com el fabricant xinès han apostat per opcions low-cost que deixen als seus models un o dos esglaons per sota de la mitjana del seu segment.

El fet que en el passat 2023 el Dacia Sandero fos el model més venut a Espanya i que el MG ZS fos ni més ni menys que el quart cotxe més matriculat al nostre país evidencia que són molts a Espanya els que veuen en els models low-cost una solució perfecta a l'hora de comprar un cotxe, i més en un moment en què els preus dels cotxes nous han augmentat de forma notable en els últims anys.

 

Això sí, com bé saben tant en Dacia com el MG, hi ha un model que pot presumir de ser fins i tot una opció encara més interessant per preu, especialment per a aquells que busquen un model per moure's gairebé habitualment per ciutat, que no necessiten comptar amb l'últim en tecnologia del mercat i als que no els importi comptar amb un dels cotxes més veterans de la seva categoria.

El Fiat Panda, un veterà que és una ganga

I aquest model no és cap altre que el Fiat Panda, un utilitari que va arribar al mercat fa gairebé ja 12 anys i que, malgrat que s'ha anat renovant en alguns aspectes, continua sent un model que se situa diversos esglaons per darrere fins i tot de les opcions més senzilles de Dacia i de MG referent a tecnologia.

Això sí, es pot destacar que un dels grans arguments de venda d'aquest model és que és un motor de gasolina de 70 cavalls associat a una transmissió manual arriba de sèrie amb un sistema de micro hibridació lleugera, pel que és un model amb qui no tindrem cap tipus de problema a l'hora d'entrar a les grans ciutats i a les zones de baixes emissions.

 

Conscients que és un model molt veterà i que les seves xifres de vendes a Espanya no són ni de lluny semblants a les que aconsegueixi a Itàlia, on arrossega des de fa anys, a Fiat han decidit llançar una promoció per a la versió d'accés d'aquest Fiat en la qual la principal protagonista és la quota de tan sols 79 € al mes.

Per aconseguir aquesta quota tan baixa haurem d'afrontar una entrada de gairebé 2.000 € així com una última quota, després de pagar 47 quotes de 79 € al mes, de més de 7500 €. Sumant interessos i comissions, el preu total a terminis d'aquest Fiat Panda es queda just per sobre dels 13.200 €, el que el converteix en una de les grans gangues entre les quals buscar un cotxe molt senzill.