Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que les mecàniques híbrides auto recarregables estan guanyant cada vegada més pes al nostre país, la immensa majoria dels fabricants està apostant per aquest tipus de motors. I és que es pot tenir en compte que, per molt que els cotxes de gasolina segueixen sent els que més quota de mercat tenen a Espanya, els híbrids auto recarregables són els segons quant a quota de mercat superant els motors dièsel, els bifuel, els híbrids endollables i els elèctrics.

En aquest sentit, a diferència del que passava fa uns anys, quan era complicat trobar al mercat models amb aquest tipus de motor que no formaran part del catàleg de Toyota, avui dia existeixen diferents opcions de models híbrids auto recarregables que es converteixen en alternatives a, per exemple, tota una institució a Espanya i a Europa com és el RAV4.

 

Tenint en compte que el segment dels SUV de mida compacta és també un dels que més ha crescut, diferents fabricants estan apostant per comptar cada vegada més amb aquest tipus de motors en les seves gammes, amb models molt assentats al nostre país amb aquest tipus de motor com és el cas del Hyundai Tucson, el Nissan Qashqai o el Kia Sportage.

El Kia Sportage, una alternativa al Toyota RAV4

Precisament és aquest últim, el model coreà, el que pot presumir de ser una de les millors alternatives al Toyota, entre altres coses perquè és un model molt més modern i que per tant compta amb un nivell més gran de tecnologia i d'equipament de sèrie i, a més, amb una mecànica que no té res a envejar que té el model japonès.

 

El seu motor en aquest cas és un híbrid auto recarregable de 230 cavalls de potència que arriben associat evidentment a una transmissió automàtica i que li permet tenir un consum homologat de tan sols 5 l als 100, un consum que, això sí, passa per realitzar la immensa majoria dels quilòmetres en entorns urbans interurbans, on els motors híbrids auto recarregables ofereixen les seves millors prestacions.

Veient les xifres de vendes, no és casualitat que el model que ja estigui aconseguint més nombre de matriculacions que el Toyota, encara que es pot destacar que el model coreà, amb els seus 7 anys de garantia com un dels seus millors arguments, compte també amb versions de combustió tradicional que li ajuden a tenir una quota de mercat més gran respecte al japonès, que tan sols compta amb motors híbrids auto recarregables i híbrids endollables.