No és que sigui precisament cap secret que, més enllà de les despeses habituals a l'hora de fer-se amb un cotxe, i polida la despesa de la pròpia compra així com el manteniment, l'assegurança, el pàrquing alguns casos i els diferents impostos, una de les principals preocupacions dels conductors és la despesa que implica la gasolina o el dièsel. Tenint en compte el molt que han pujat els preus dels carburants en els últims temps.
Si bé és cert que cada vegada són més els conductors que opten per fer-se amb un model amb un motor híbrid, un lliure d'endollable un elèctric, models en els que, especialment els híbrids a híbrids endolla parlis, el consum de gasolina ja no és tan important, continuen sent molts els conductors a Espanya que compten amb un model amb un motor combustió tradicional.
En aquest sentit, són algunes les estratègies que es poden dur a terme durant la conducció perquè, més enllà de no poder fer res amb el preu del combustible, si poder dur a terme una conducció més eficient i que, per tant, les visites a la gasolinera no siguin tan constants i, per tant, es pot estalviar a llarg termini.
Alguns trucs senzills per a una conducció més eficient
Un dels consells més lògics en aquest sentit és el fet de tenir el cotxe sempre amb un bon manteniment. Més enllà de poder comptar així en alguns casos amb la garantia del fabricant, portar quan toca el nostre cotxe al taller és sempre sinònim que el motor es troba en un bon moment a nivell de manteniment.
Quant a la conducció, són diverses les opcions que tenim a la nostra disposició per poder dur a terme una conducció més eficient. La primera i la més lògica és la de conduir de forma suau, és a dir, evitar forts acceleraments així com fortes frenades.
D'altra banda, es pot tenir en compte que, precisament respecte a les frenades, fer un ús correcte del fre motor, és a dir, del propi fre que es genera deixant l'accelerador i que sigui el propi cotxe el que es vagi aturant, és una manera també d'estalviar gasolina en comptes d'accelerar fins a l'últim moment i frenar.
Quant a les marxes, si bé és cert que evidentment en autovia i en autopistes el més recomanable sempre amb la marxa més alta i així que el cotxe circuli a les menors revolucions possibles, en certes ocasions, com per exemple realitzar un avançament fins i tot a velocitats altes, és millor reduir un parell de marxes per poder dur a terme una maniobra més ràpida i que el motor no necessiti tanta empenta en estar tan poc revolucionat.
Finalment, el fet de portar els pneumàtics a la pressió correcta és també una manera que aquests funcionin molt millor i que al seu torn la resistència al rodolament sigui menor, per la qual cosa el cotxe llisca de forma més fàcil.