Fins fa tot just uns anys, l'única manera per la qual es podia obtenir l'etiqueta ECO de la DGT en un cotxe era a través d'opcions que comptessin amb motors híbrids auto recarregables, els motors que han convertit a Toyota l'autèntica referència a nivell mundial, o bé amb motors que funcionaven amb un sistema bifuel, motors com els GLP de Dacia que tan bon rendiment li estan donant a la marca romanesa.

Tanmateix, fa ja un temps que van ser alguns els fabricants que van decidir posar al mercat una alternativa a aquest tipus de mecàniques que, gràcies a comptar amb un petit sistema elèctric de 48 V, permetia aquests models també poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT i poder així aprofitar-se de tots els seus avantatges.

 

No són d'altres que els motors micro híbrids, motors que compta amb un petit motor elèctric que, a diferència del que ocorre amb els motors híbrids purs, no poden moure per si sols el cotxe, però sí que anaven als motors de combustió en certs moments com és l'engegada i l'acceleració en els primers instants.

Evidentment comptar amb aquest tipus de motors no fa una altra cosa que, més enllà de poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT com poder fer-ho amb models que tenen un preu bastant més baix que el que tenen els models amb motors híbrids purs. És per això que aquest tipus de sistemes estan implantant cada vegada més a les marques i estar convertint-se en una opció cada vegada més buscada en Espanya.

Els MHEV que menys consumeixen a Espanya

Es pot tenir en compte que, a diferència del que ocorre|passa amb els models híbrids, que a baixes velocitats pot circular en manera elèctrica i que, per tant, acaba reduint molt el consum respecte als models amb motors de combustió tradicional, els models que compten amb motors micro híbrids tampoc veuen reduït tant el seu consum respecte als models que compten amb motors de combustió, encara que sí que aconsegueixen un consum una mica més baix.

 

Així queda el rànquing dels 5 MHEV més eficients ara a Espanya:

  • Fiat 500 – 4,6 litres als 100
  • Mazda 2 - 4,7 litres als 100
  • Suzuku Swift - 4,7 litres als 100
  • Fiat Panda - 4,9 litres als 100
  • Hunyadi i20. - 5 litres als 100

Com no podia ser de cap altra forma, els cinc models que poden presumir de ser els micro híbrids amb menys consum actualment al nostre país són models que són dins de la categoria de models urbans o utilitaris, és a dir, cotxes amb dimensions molt reduïdes i amb poc pes que, acompanyats de motors molt senzills i poc potents, acaben tenint xifres molt baixes.