Com bé saben en tots i cadascun dels fabricants de pes tant a Europa com a nivell mundial, no és que sigui casualitat que Toyota s'hagi convertit en la referència quant a vendes a tot el món. I és que la marca japonesa porto molts anys apostant pels motors híbrids, un tipus de mecànica que combina un motor de combustió tradicional amb un petit motor elèctric que l'ajuda en diverses fases.

Un motor que, a més que almenys al nostre país garanteix poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, s'ha convertit també en una referència entre aquells que busquen aconseguir un baix consum especialment a l'hora de moure's per entorns urbans interurbans, on els motors híbrids brillen per sobre de la resta.

 

Gràcies que compten amb un sistema d'auto recàrrega a través de la frenada regenerativa, entre altres coses, aquests models necessitaven recarregar-se a través d'una xarxa, per la qual cosa es converteixen en opcions també amb un preu molt més interessant que el de models elèctrics o models híbrids endollables.

En aquest sentit, com passa també amb els models de gasolina o els models dièsel, els híbrids que menys consumin del mercat acaben sent models amb carrosseries del segment dels utilitaris o SUV de mida compacta, models que tenen menys pes que altres carrosseries i que compten a més amb mecàniques poc potents.

Toyota triomfa entre els HEV que menys consumeixen

El curiós del cas és que, si bé és cert que Toyota pot presumir de ser la marca líder en aquest sentit, no és un model seu el que pot presumir de ser l'híbrid que menys consumi al nostre país, encara que sí que és un model estretament relacionat amb la marca japonesa.

I és que, amb 3,8 l als 100 de consum homologat, no és altre que el Mazda 2 en la seva versió híbrida, un model que no deixa de ser un Toyota Yaris venut per Mazda, el que presumeix de ser el model amb menys consum entre els híbrids al nostre mercat. A aquest Mazda 2 la segueix precisament el Toyota Yaris, amb 3,9 l als 100.

 

Superant la barrera dels 4 l apareixen els altres tres models que completen aquest top cinc al nostre mercat: el Renault Clio híbrid amb 4,2 l als 100, el Toyota Yaris Cross amb 4,4 l als 100 i el Kia Niro híbrid també amb la mateixa xifra, 4,4 l als 100.