Tenint en compte que d'aquí a uns anys els models 100 × 100 d'elèctrics seran els que dominin les carreteres europees i mundials, avui dia la quota de mercat d'aquest tipus de cotxe continua sent molt menor, especialment a les nostres carreteres.

Bona culpa de la baixa quota de mercat que tenen els elèctrics és perquè, a diferència de la qual cosa passa amb les gasolineres, la xarxa de punts de recàrrega continua sent encara molt inferior i, en molts casos, no acaba de funcionar perfectament, el que provoca que tan sols vegin al vehicle elèctric una opció molt interessant aquells que, d'una banda tinguin un carregador a casa, per altre, sàpiguen que la immensa majoria de les vegades que vagin a agafar el cotxe ho farà per moure's per entorns urbans o interurbans, no per a llargs viatges, on realment apareix el problema de l'autonomia i de la recàrrega.

 

És per això que, si bé és cert que continuen tenint també una quota de mercat baixa, els híbrids endollables estan guanyant cada vegada més pes a les nostres carreteres. I és que, com bé saps els que estan interessats en un model amb aquest tipus de motor, aquests motors permeten tenir autonomia en manera elèctrica que superen els 50 km però, al seu torn, una vegada la bateria s'acaba és quan entra en joc el motor de combustió, la qual cosa elimina el drama de l'autonomia.

Els 5 PHEV que menys consumeixen a Espanya

Es pot tenir en compte que les marques, quan parlen del consum que tenen aquest tipus de motors, fer un petit truc. I aquest no és cap altre que el de comptar precisament amb l'autonomia en manera elèctrica que permet aquest tipus de motors a l'hora de comptabilitzar el consum pels primers 100 km.

Així, evidentment, si la bateria està carregada al 100 × 100, l'immensa majoria d'aquests 100 km seran en manera elèctrica, el que implica que el consum de gasolina o dièsel serà nul. És quan s'acaba la bateria el moment en què comença a funcionar el motor de combustió i, per tant, el cotxe comença a consumir gasolina o dièsel, per això acaben apareixent xifres de consum extremadament baixes en comparació amb els models de combustió tradicional.

 

Actualment al nostre país els dos models amb aquest tipus de mecànica que homologar un consum més baix són el Peugeot 308 i el Volkswagen Golf en les seves versions híbrides endolla parlis, que homologuen un consum de 1.1 i 1.2 litres als 100 km respectivament. En tercer lloc apareix el Kia Niro PHEV, amb un consum homologat de 1.3 litres als 100 Km.

A partir d'allà, apareixen molts models que homologuen consums de 1.4 litres als 100 com és el cas de les versions PHEV dels Seat León, Audi A3 i Mercedes Classe A.