A diferència del que passava fa ja molts anys, quan l'únic dubte que tenien molts compradors a l'hora de fer-se amb un cotxe nou era si és agafar-lo amb una mecànica de gasolina o una mecànica dièsel, avui dia hi ha moltes més opcions al mercat.

I és que l'entrada en joc dels motors elèctrics ha permès que neixin noves fórmules mecàniques com és el cas dels motors híbrids, els motors híbrids endollables, els micro híbrids, i els 100 × 100 d'elèctrics, així com fins i tot també els que funcionen amb altres combustibles com és el cas del GLP.

 

Són diferents els motius pels quals alguns conductors actuen per anar a buscar un motor que no sigui tan sols de combustió o dièsel, però es pot destacar que la immensa majoria dels que ho fan, especialment dels que opten per fer-se amb un motor híbrid auto recarregable, ho fan per acabar tenint un menor consum, especialment aquells que busquen un consum baix per moure's en entorns urbans i interurbans de forma habitual.

Tanmateix, es pot tenir en compte que els motors híbrids acaben augmentant el preu del model en qüestió, per això continuen sent molts els que busquen un model per moure's per entorns urbans amb petits motors de combustió, entre altres coses perquè acaben sent models molt barats.

Els cinc cotxes amb motor de gasolina que menys consumeixen

Com no podia ser de cap altra manera, el top cinc dels cotxes de gasolina que es vendrà actualment a Espanya i que prometen un consum més baix són cinc models pensats per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans, és a dir, models de dimensions molt compactes, de molt poc pes i amb motors molt poc potents.

 

No és casualitat llavors que els tres models que tenen el consum més baix al nostre país, amb tan sols 4,8 l als 100, no siguin d'altres que el Kia Picanto, el Hyundai i10 i el Toyota Aygo X, models d'unes dimensions molt reduïdes. Un petit esglaó per sobre quant a mida i també, per tant, quant a pes, estan el Kia Rio i el Mitsubishi Space Star, dos utilitaris ja bastant veterans al nostre mercat i que fixen en 5 l als 100 la seva mitja de consum al nostre país.

Cinc opcions perfectes per a aquells que busquen abans que res aconseguir un consum molt baix però no vulguin pagar el cost extra que suposa anar a buscar un model híbrid auto recarregable.