Com bé evidencia les xifres de vendes en els últims anys i especialment en el que portem d'any, els cotxes elèctrics l'acaben de tenir el paper que haurien de tenir al nostre país. I és que, si bé és cert que encara falten molts anys de convivència entre els models elèctrics i els models de combustió, al final seran els elèctrics els que s'hagin d'implantar si o si a les nostres carreteres, o almenys aquests són els plans que tiren a la Unió Europea.

En aquest sentit, un dels motius pels quals molts segueixen sense voler fer el pas és perquè la infraestructura de xarxes de recàrrega al nostre país està molts passos per darrere de la que tenen en altres països del nord d'Europa, pel que, almenys de moment, els elèctrics estan tan sols reservats per a aquells conductors que, d'una banda, puguin disposar d'un carregador a casa o un de proper que sempre està disponible, i, per altre, per a aquells que sàpiguen que utilitzaran de forma habitual en entorns urbans interurbans i no per a llargs viatges en carreteres i autopistes.

 

És evident, ja s'ho han demostrat diversos estudis recentment, que si bé és cert que fer-se amb un cotxe elèctric acaba suposant una inversió inicial major que fer-se amb un model de combustió, a la llarga es va acabar estalviant molt combustible, especialment si es pot recarregar a casa on les tarifes són molt més baixes que si es recarrega el cotxe en una estació de càrrega ràpida.

Els elèctrics que menys consum tenen al mercat espanyol

Com passa amb els models de combustió, el consum acaba sent també un factor determinant a l'hora de comprar un elèctric. I més tenint en compte que, a diferència del que passa amb els models de gasolina, l'autonomia dels elèctrics continua sent un tema que dona molt respecte amb molts conductors.

Com no podia ser de cap altra forma, els elèctrics que menys consum tenen són aquells models amb carrosseries compactes i especialment pensats per moure's per entorns urbans, com és el cas del Fiat 500e, que firma un consum homologat de tan sols 13 kWh per cada 100 quilòmetres.

 

Sense arribar a la barrera dels 14 kW hora, apareixen en segona tercera i quarta posició el Hyundai Ioniq, amb 13,8 kW hora, el Dacia Spring amb 13,9 i el Hyundai Ioniq 6 amb també 13,9 kWh. El model que tanca aquest top 5 és també un Hyundai, en aquest cas el Kona elèctric, amb 14,3 kHw, consums tots ells molt interessants.