Fins fa tot just uns anys, el principal dubte que tenien molts conductors al nostre país era quin tipus de motor, si un motor de gasolina un motor dièsel, s'adaptava millor a les seves necessitats.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que els motors dièsel estaven pensats per ser motors molt eficients a altes velocitats i recorrent llargues distàncies, mentre que els de gasolina continuaven sent, almenys llavors, opcions interessants per moure's per les grans ciutats.

Tanmateix, en els últims anys els motors dièsel, motors que ara estan en el punt de mira, han evolucionat molt en aquest sentit, i són opcions que pot presumir-se continuar sent també molt estalviadores en cicles de conducció urbans.

Si bé és cert que en cap cas no es poden comprar a consum que tenen models que compten amb motors híbrids autorecarregables (els PHEV i els elèctrics juguen una altra lliga), hi ha diverses opcions al nostre mercat actualment que rebaixen la seva xifra de consum mitjà als 100 km per sota dels 5 l, una xifra que els converteix, i més avui dia tenint en compte el preu del dièsel, en opcions molt estalviadores.

Aquests dièsel continuen sent opcions molt interessants

Quant al model que actualment pot presumir de tenir el menor consum sent un model amb un motor dièsel nostre país, existeix un triple empat entre el Renault Clio en la seva versió dCI de 100 cavalls, el Skoda Ocatvia TDI de 115 cavalls i el Peugeot 208 HDI de 100 cavalls de potència, una mitjana de tan sols 4,1 l als 100 km en els tres casos.

 

Un esglaó per sobre se situen dos models que comparteixen mecànica, en concret el Seat Lleó i el Volkswagen Golf amb el seu 2.0 TDI de 115 cavalls de potència. Dos models que en aquest cas presumeixen de tenir un consum de 4,2 l als 100.

Evidentment per aconseguir consums tan baixos es pot tenir en compte que la conducció en tot moment ha de ser una conducció eficient, per la qual cosa evitar grans acceleradors anar al d'estrenades ajuda molt en aquest sentit.

Això sí, xifres tan baixes com aquestes que s'apropen en alguns casos a les d'opcions amb motors híbrids auto recarregables no fan cap altra cosa que evidenciar que, per molt que el dièsel sigui un motor que està en el punt de mira, continua sent una opció molt interessant quant a cost per quilòmetre.