Veient les xifres de vendes que estan aconseguint els cotxes que compten amb motors dièsel en els últims anys, és més que evident que aquest tipus de mecàniques no passen ara pel seu millor moment. És més, és més que destacable el fet de què, almenys a Espanya en el passat 2022, la quota de mercat dels models amb motors híbrids auto recarregables o amb motors amb sistema de micro hibdridació lleugera fora del doble, en el seu cas el 30 %, que la que van aconseguir els motors dièsel, que es va quedar entorn del 15%.

Es pot tenir en compte que fer molt, uns 10 anys, els motors dièsel representaven gairebé el 70 % de les matriculacions al nostre país, pel que és encara més evident que aquests motors, com bé saben bona part dels fabricants, estan condemnats a acabar desapareixent fins i tot abans que els de gasolina.

 

És per això que, diferència del que va passar fa un temps, quan tota mena de conductors optaven per un dia ser, avui dia els que es continuen inclinant per aquest tipus de mecàniques són conductors que saben que realitzaran moltíssims quilòmetres a l'any pel que, tenint en compte que continuen sent motors més eficients que els de gasolina i que el preu del dièsel continua estant per sota, acaba suposant un estalvi d'aquest sentit.

Aquests són els cotxes amb motor dièsel que menys consumeixen a Espanya

Com passa també amb els models de gasolina, evidentment són models amb carrosseries tipus compacte utilitari els que acaben tenint un consum homologat menor, entre altres coses perquè són models que pesen menys i que compta també amb motors menys potents, una cosa que ajuda evidentment que acaben tenint un consum més baix.

Respecte a quin és el cotxe que menys consumi, el cert és que existeix un triple empat amb tres models que acaben homologant un consum de tan sols 4,1 l als 100, que no són d'altres que el Renault Clio dCi de 100 cavalls de potència, el Peugeot 208 Hdi de 100 cavalls i el Skoda Octavia TDI de 115 cavalls.

 

En quarta i cinquena posició del rànquing apareixen dos models també amb la mateixa xifra, en aquest cas 4,2 l als 100 km de consum, que no són d'altres que el Seat León amb el mateix motor que l'Octavia, és a dir, un TDI 115 cavalls de potència, i l'Opel Corsa amb un 1.5 TDI de 100 cavalls de potència.