No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que va passar fa tot just uns anys, quan a Espanya i a Europa l'habitual era haver d'elegir tan sols entre un motor de gasolina o un motor dièsel, avui dia existeixen moltíssimes més opcions a l'hora d'escollir el tipus de mecànica associada el nostre cotxe.

I és precisament l'elecció del tipus de mecànica el que acaba derivant també en quina etiqueta de la DGT podem lluir i, conseqüentment, si podrem o no entrar a les zones de baixes emissions i, també, repercutir referent a l'impost de circulació així com altres beneficis.

 

Evidentment l'etiqueta més afavoridora en aquest sentit és l'etiqueta ZERO, una etiqueta que tan sols es pot aconseguir a través d'un cotxe que compti amb un motor elèctric pur o amb un motor híbrid endollable, un tipus de mecànica que combina un motor elèctric amb un de combustió però que garanteix més de 50 km en manera 100 × 100 elèctric.

Com bé saps els que tenen en ment aconseguir un model que compti aquesta etiqueta, són moltes les opcions actualment al nostre mercat, ja siguin opcions elèctriques opcions híbrides endolla parlis, i fins i tot algunes d'elles poden presumir de tenir un preu molt interessant.

Cinc models interessants amb etiqueta ZERO de la DGT

Si el que es busca és un model per moure's de forma gairebé exclusivament per entorns urbans, el Dacia Spring, el model elèctric de la marca romanesa pot presumir de ser l'opció més barata en aquest sentit, amb un preu que no arriba ni als 21.000 € per a aquest elèctric low-cost.

També amb una mida molt reduïda i amb una relació qualitat preu molt interessant apareixen dues opcions com són el Renault Twingo elèctric amb un preu de menys de 25.000 euros i el Fiat 500e, en aquest cas també un urbà elèctric per poc mes de 26.000 euros.

 

Un esglaó per sobre quant a mida se situa el MG4, un compacte elèctric que, ull, té un preu que es queda comptant amb tots els ajuts i promocions per sota dels 21.000 €, convertint-se segurament en l'elèctric amb millor relació qualitat preu actualment en Espanya.

Que es refereix als híbrids endollables, un dels models que més crida l'atenció també és MG, en aquest cas la versió PHEV del HS, que té un preu de menys de 28.000 euros i que es presenta com un sobre mida compacta perfecta tant per al dia de els caminis ciutats gràcies a la seva autonomia elèctrica així com per a les dues que es carreteres gràcies al seu motor de combustió.