Per molt que en els últims anys el model més reeixit de Nissan a Europa hagi estat el Qashqai, saben molt bé els amants dels elèctrics que la marca japonesa pot presumir de tenir un dels models amb aquest tipus de motor també més d'èxit a les carreteres del vell continent.

I això no és cap altre que el Nissan Leaf, un compacte que pot presumir de tenir una més que bona relació qualitat preu i convertir-se en una opció perfecta tant per als que busquen un model per al dia a dia en la ciutats com per a escapades familiars donada la seva habitabilitat i confort interior.

 

El problema de Nissan, que és precisament el mateix que té la gran majoria de marques amb pes a Europa, és que no és cap altra que MG la que ha arribat disposada a robar-li bona part del pastís del mercat dels elèctrics. El fabricant anglès ara en mans del gegant asiàtic Saic Motors fa gust molt bé que, en tot just uns anys, els models 100 × 100 d'elèctrics van a ser els veritables representants a les carreteres del vell continent, per això estan apostant de forma més que notable per augmentar el seu catàleg en aquest sentit.

El MG5 Electric, un elèctric familiar que arriba per ser determinant a Europa

Només fa falta llançar un ull al catàleg de la marca per adonar-se de les intencions de MG en aquest sentit. I és que un dels models que s'ha posat recentment a la venda és el MG5 Electric, un elèctric amb carrosseria familiar que, per relació qualitat preu, pot presumir d'estar diversos esglaons per sobre tant del Nissan Leaf com de la resta de models de les seves característiques.

Com passa amb el MG4 o el MG ZS en la seva versió elèctrica, l'anomenada EV, aquest MG5 Electric té un preu que es queda molt per sota de la mitja. En aquest cas, si es fan ús de tots els descomptes i les promocions de la marca, pot presumir de ser 5.000 € més barata que la versió més bàsica del Nissan Leaf.

 

El millor d'aquest model és que, com sol ser habitual a la marca, no perquè sigui un model barat implica que sigui un model amb les baixes prestacions o un mal equipament, més aviat al contrari. La versió més senzilla d'aquest MG5 Electric pot presumir de tenir més de 300 km d'autonomia, així com de tenir un equipament de sèrie més que notable en tots els sentits, amb una qualitat que res no ha d'envejar a la d'altres marques generalistes.

Veurem, tenint en compte que aquest tipus de carrosseries no és que tingui molt èxit a Europa, aquest familiar aconsegueix el seu propòsit de convertir-se en un dels models de referència en el seu segment al vell continent.