La tornada del Toyota FJ Cruiser està generant gran expectació a nivell global, especialment als mercats on l'interès pels tot terreny compactes amb estil retro segueix en alça. Aquest nou model, que manté una línia estètica inspirada a l'original però amb un enfocament clarament adaptat a les exigències actuals, es perfila com una alternativa més continguda i accessible a l'imponent Toyota Land Cruiser. Amb una carrosseria més curta, proporcions més urbanes i un disseny robust, el FJ es presenta com una reinterpretació moderna d'un clàssic off-road.

Visualment, el nou FJ conserva molts dels trets que el van convertir en una icona. La carrosseria cúbica, les línies anguloses, els passos de roda eixamplats i els fars rodons integrats a una graella d'inspiració clàssica reforcen el seu caràcter. A això se suma una configuració pensada per a l'ús dual: prou compacte per moure's per ciutat, però sense renunciar a unes capacitats 4x4 notables. En aquest sentit, Toyota sembla haver donat amb una fórmula equilibrada entre disseny emocional i funcionalitat.

 

La clau per a la seva arribada a Europa, i en particular a Espanya, passa pel seu sistema de propulsió. Tot indica que Toyota apostarà per variants híbrides, probablement amb tecnologia no endollable com a solució d'accés i versions endollables en les configuracions més completes. Aquesta estratègia permetria al model complir les exigents normatives d'emissions vigents, especialment en el marc dels objectius CAFE, que obliguen a reduir de forma progressiva el consum mitjà de la gamma.

Compacte, electrificat i amb ànima de clàssic

El destacable en aquest cas és que Toyota estaria desenvolupant un 4x4 amb identitat pròpia, capaç de conviure amb el Land Cruiser sense encavalcar-lo. Mentre que aquest últim es manté com un model de gran format, enfocat a un ús intensiu fora de l'asfalt i amb un enfocament prèmium, el nou FJ Cruiser apostaria per una fórmula més juvenil, econòmica i adaptada a un públic ampli. El resultat seria un tot terreny d'accés, amb estètica diferenciada i motoritzacions més eficients, mantenint la tracció total com a senya d'identitat.

D'altra banda, aquest enfocament podria permetre a Toyota posicionar el FJ en una franja de preus considerablement més baixa que la del Land Cruiser, el cost del qual a Europa supera àmpliament els 80.000 euros. Si el nou model aconsegueix mantenir-se per sota dels 50.000 euros en les seves versions híbrides, tindria prou marge per competir amb opcions com el Jeep Renegade 4xe o el Ford Aspre Sport, sense renunciar a un caràcter distintiu i una orientació més off-road.

 

A falta de confirmació oficial, tot apunta que el FJ Cruiser serà presentat a finals de 2025 o inicis de 2026. La seva arribada al mercat espanyol dependrà de l'estratègia d'homologació i del calendari de llançaments previst per a Europa. En cas de concretar-se, marcaria la tornada d'un nom molt valorat entre els aficionats al tot terreny, ara amb una proposta adaptada a les exigències del segle XXI. Una icona reinterpretada per a una nova generació.