A diferència del que passava feia que no es els anys, quan el preu de la gasolina i el dièsel era estable, avui dia el fet que els preus dels combustibles s'hagin disparat està provocant que siguin cada vegada més els conductors que intentin estalviar tot el possible quant a la despesa de combustible. No és casualitat llavors quines opcions mecàniques com els motors híbrids auto recarregables, motors que acaben tenint un consum molt menor que els de combustió tradicional, estiguin cada vegada més assentats a les nostres carreteres.
En qualsevol cas, si bé és cert que hi ha conductors que no solen estar gaire pendents, són molts els que solen saber perfectament més o menys quin és la mitja de consum que té el seu cotxe, que la immensa majoria dels casos sol ser una xifra superior a la que assegura el fabricant o que apunten als concessionaris.
És que es pot tenir en compte que, especialment els models de combustió tradicional, és a dir, models amb motors de gasolina o dièsel, acaben tenint un consum superior si s'utilitzen de forma gairebé exclusiva per moure's per entorns urbans interurbans, on les fan a veure si les pelades són constants. Allà, a diferència del que passa quan es conduïa habitualment per autopistes i carreteres, el consum acaba sent més gran.
Alguns motius que poden augmentar el consum del cotxe
Això sí, és important anar veient quin és la mitja de consum de combustible del nostre cotxe perquè, si bé és cert que hi ha un ocasions en les que el consum es dispara, especialment quan es fa un ús molt habitual de l'aire condicionat o quan, a diferència del normal, el cotxe va molt carregat, que de sobte el cotxe comença a consumir molt més és símptoma que alguna cosa no funciona bé.
Un dels motius pels quals el consum es podria haver disparat és perquè la bomba de gasolina, el mecanisme, que s'encarrega d'introduir la gasolina al motor no està funcionant correctament, pel que la distribució del combustible no és correcta i s'acaba gastant més.
Un altre motiu relacionat amb el primer és un mal funcionament dels injectors de combustible que, en el cas que estiguin fets malbé o no funciona bé, poden augmentar fins i tot un 20 % de la despesa.
Un altre costat, un mal manteniment de les pinces de fre pot provocar que, encara que el conductor no es de compte, aquestes siguin a un nivell que sempre es vagi fregant a poc a poc el cotxe, pel que aquest necessita un impuls més gran i, alhora, això acaba derivant en una despesa més gran.
Finalment, si l'oli del motor no està tampoc en correctes condicions això pot provocar que la fluïdesa del motor no sigui l'adequada i, per tant, aquest acabi necessitant més combustible per funcionar de forma correcta.