No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que passa en altres països i en d'altres parteix del món, a Espanya tenim un clima molt diferents segons l'estació de l'any. Així, tal com s'ha pogut comprovar l'estiu passat, les temperatures en els mesos de juliol i agost són molt més altes que les que podem tenir en els mesos de ple hivern, mesos en què en molts llocs de la nostra geografia neva de forma habitual.
És per això que, tenint en compte que el fred ha arribat de cop i que l'hivern i les primeres nevades són cada vegada més a prop, des de la DGT han optat per recordar quins són alguns consells a l'hora de circular per carreteres en les quals la neu i el gel fan acte de presència.
La recomanació més lògica en aquest sentit és la de comprovar la meteorologia abans d'afrontar segons quins desplaçaments i, en el cas que sí o sí hàgim de circular per carreteres nevades, fer-ho sempre utilitzant cadenes. A més des de la DGT recomanen també, en especial a aquells conductors que sàpiguen que serà habitual conduir en condicions de molt fred, calçar els seus models amb pneumàtics d'hivern.
Les recomanacions de la DGT
Des de la DGT apunten també que, davant d'una carretera nevada, el millor que es pot fer és, d'una banda, reduir molt la velocitat per intentar tenir sempre el control més gran possible del cotxe. Per un altre, anar sempre amb els llums encesos, especialment si està nevant.
A més, una molt bona estratègia per evitar més ensurts dels necessaris en aquestes condicions és intentar seguir sempre les empremtes d'altres cotxes, entre altres coses perquè així no estarem en contacte directe amb la neu i sí amb l'asfalt moll amb molt menys risc.
A l'hora d'afrontar una zona amb gel o veure com de sobte comencem a perdre el control del cotxe, el millor que es pot fer és intentar mantenir el volant recte i no contra volantejar i, sobretot, no trepitjar el fre, sinó aixecar l'accelerador fins que hàgim superat la placa de gel i tornem a tenir el control del cotxe.
És evident que la immensa majoria dels conductors a Espanya no es veuen en situacions tan perilloses com aquestes, però des de la DGT saben molt bé que el millor és anar recordant com s'ha d'actuar en aquest tipus de casos.