Els cotxes elèctrics continuen tenint una quota molt menor al nostre país, però això no significa que siguin models que a poc a poc vagin creixent quant a protagonisme a les nostres carreteres. I és que bona part de la culpa que els elèctrics tinguin cada vegada més presència és l'entrada en joc d'opcions low-cost que permeten que siguin molts els conductors que vulguin donar el canvi la mobilitat elèctrica els que puguin fer-ho de la mà d'un model amb un preu molt raonable.

Així, per molt que el model elèctric més venut al nostre país continuï sent un prèmium, el Tesla Model Y, que opcions com el MG4 o el Fiat 500e tinguin també molt bona quota de mercat evidència que els elèctrics amb preus baixos són opcions cada vegada més demandades.

És més, avui dia és fins i tot possible comprar un cotxe elèctric per un preu molt similar a què podríem trobar amb un cotxe de les seves mateixes característiques però amb un motor de combustió. Un bon exemple d'això són els següents tres elèctrics, tres models que destaquen evidentment per tenir un preu molt baix i, en la majoria dels casos, que això no impliqui unes prestacions gaire dolentes.

Els 3 elèctrics low cost més interessants

Com no podia ser de cap altra forma, el Dacia Spring passa per ser l'elèctric low-cost de referència al nostre país, entre altres coses perquè és l'elèctric més barat que es pot comprar actualment a Espanya. Comptant amb totes les promocions i descomptes, aquest model es queda per sota dels 14.000 €, un preu que va associat petons i a la versió més bàsica que compta amb tan sols 45 cavalls de potència i una autonomia de 230 km, prestacions que fan de l'un modelo pensat gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans i interurbans.

 

Un esglaó per sobre quant a preu es troben dos dels MG que més estan triomfant al nostre país: el MG4 i el MG ZS en la seva versió elèctrica. El MG4 passa per ser un compacte d'unes dimensions similars a les d'un Volkswagen Golf amb un motor de 170 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 350 km d'autonomia, i tot això per un preu, comptant amb tots els descomptes i promocions, per sota dels 20.000 €.

 

Per tot just 3000 € més, és a dir, per uns 23.000 € comptant també amb totes les promocions i descomptes, podem fer-nos amb el ZS en la seva versió elèctrica, és a dir, un SUV de mida urbana amb un motor de 177 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 320 km d'autonomia, xifres també molt interessants tenint en compte el seu preu.