Volvo és un dels fabricants europeus que més està apostant per l'electrificació. Si bé és cert que la marca sueca saben molt bé que la implantació d'aquest tipus de cotxes no està sent tan ràpida com molts s'esperaven, el futur, ja sigui a curt, mitjà o llarg termini passa per aquest tipus de models, per això estaran lluitant cada vegada més la seva oferta de models elèctrics.

Una de les grans propostes per part del fabricant pansa pel nou EX30, un SUV urbà que parteix des de menys de 30.000 € comptant amb tots els ajuts del govern i que passa per tenir una autonomia de 344 quilòmetres, una xifra que evidentment acaba sent més baix més alta depenent del tipus de conducció, sent així de gairebé 100 km menys i optem per llargs viatges en autopista i autovia a altes velocitats i de gairebé 100 km més i ens movem tan sols per entorns urbans.

 

Tanmateix es pot destacar que és precisament el germà gran d'aquest model, l'ara reanomenat EX40, que no deixa de ser el Volvo XC40 elèctric però amb un nou nom, una opció segurament molt més interessant, especialment per a aquells que busquin més espai, més capacitat de càrrega, més habitabilitat i, sobretot, més rang d'autonomia.

El Volvo EX40, un SUV elèctric interessant

El millor en el seu cas és que, si bé és cert que la versió d'accés sigui una opció interessant, hi ha una variant d'aquest EX40 que compta amb un motor de 252 cavalls de potència i, sobretot, una bateria de 82 kW hora que li permet tenir fins a 576 km d'autonomia homologada segons el cicle d'homologació WLTP.

 

De nou cal tenir en compte que, si optem per un llarg viatge a la carretera i autopista a altes velocitats, l'autonomia serà sensiblement inferior, de poc més de 400 km, encara que en conducció urbana és més que fàcil fins i tot arribar a la barrera dels 600 km d'autonomia.

El millor en el seu cas és que, comptant amb tots els ajuts del govern, el preu de partida d'aquest model amb aquesta configuració es queda una mica més de 43.000 €, una quantitat molt interessant per a un model que s'ubica les posicions més altes referent a l'autonomia, eficiència i capacitat de càrrega dins del segment dels SUV compactes elèctrics.