No són pocs els que asseguren que un dels grans encerts dels últims temps a Lexus, la marca prèmium de Toyota, ha estat el d'entrar en un segment en el que les prèmium, almenys les prèmium més clàssiques, no solen tenir gaire presència: el segment dels SUV urbans. És cert que hi ha models prèmium en aquesta categoria com són l'Audi Q2, que ja se sap que no tindrà continuïtat, o el DS3, però no és que sigui precisament un segment en el que les marques més top tinguin molt interès.

Per això l'entrada en joc del nou Lexus LBX és una jugada mestra per part del fabricant japonès, entre altres coses perquè som davant d'un model que, si bé és cert que evidentment no és barat, sí que apunta a convertir-se en tota una referència entre aquells conductors que busquin un model molt Top per moure's habitualment per entorns urbans i interurbans.

 

Sobretot tenint en compte que, com no podia ser de cap altra forma tractant-se d'un model d'una marca associada a la Toyota, aquest Lexus arriba de sèrie amb un motor híbrid auto recarregable, una mecànica cada vegada més popular a les grans ciutats al nostre país gràcies a la seva eficiència, que arriba de sèrie amb transmissió automàtica i aquí acaba tenint un consum molt més baix que els models amb motors de combustió tradicional.

El Lexus LBX apunta èxit, però no és perfecte

Això sí, el curiós en aquest cas és que, a diferència del que sol ser habitual en aquest segment, a Lexus han decidit posar a la venda també una versió que compta amb una tracció a les quatre rodes, un punt molt al seu favor però que alhora es converteix en un dels seus inconvenients.

I és que en comptar aquesta versió amb un petit motor en l'eix posterior i per tant que aquest model pugui comptar amb tracció total, es perden gairebé 100 l de capacitat de càrrega al seu maleter, que en la versió amb tracció senzilla és de 402 litres i en la 4x4 és 317 litres.

D'altra banda, un altre dels inconvenients que té aquest model és un que, això sí, sol ser habitual en aquest segment, que no és cap altre l'angle d'obertura de les places posteriors, que continua sent molt menor que el d'alguns models de segments superiors. És cert que no és un inconvenient que vagi a provocar que molts descartin la venda, però sí que és alguna cosa a tenir en compte.