No és que sigui precisament cap secret que la indústria dels automòbils es troba en aquells moments més delicats en els últims anys. D'una banda, perquè les recents crisis han provocat falta d'estoc en molts models així com un augment més que notable del temps d'espera i de fabricació dels models nous.

Per un altre, perquè aquestes recents crisis també han generat un augment més que notable del preu dels models, tant dels low cost com dels generalistes així com dels prèmium. A tot això de sumar-se també que, com bé saben els que ja tenen un model, el cost de la gasolina i el dièsel s'ha disparat de forma més que notable també en els últims mesos.

 

Els preus de la gasolina i del dièsel han augmentat més d'un 30 % durant el primer semestre d'aquest 2022 respecte als preus que tenien abans de la pandèmia, un augment que ha provocat que siguin molts els que se'l pensin dues vegades abans d'agafar el cotxe per a segons quins trajectes.

Amb aquests petits trucs tindràs un cotxe més eficient

En aquest sentit, són molts els conductors que necessiten agafar el cotxe diàriament, per això tenir presenta una sèrie de factors pot ajudar a fer dels seus cotxes opcions molt més eficients.

La primera d'elles és la de tenir més que controlada la pressió dels pneumàtics ja que, si això es troben per sota de la pressió recomanat acaben generant un augment de despesa de combustible més gran. Tenir sempre els pneumàtics en la pressió que indica el fabricant és una manera de què el cotxe es mogui d'una forma més lleugera i, per tant, en gasti menys.

 

La segona és intentar dur a terme una conducció més eficient a l'hora de canviar de marxa, i això passa per conèixer quin és el rang de revolucions en la que el motor pateix menys. La immensa majoria dels cotxes obtenen el seu parell màxim entre el 1500 i les 3000 més revolucions per minut, i aquest és el rang que hem de canviar de marxa.

Si canviem de marxa abans d'aquest rang obligarem que el cotxe faci un sobre esforç a l'hora d'empènyer amb una marxa més alta, mentre que si canviem per sobre d'aquestes revolucions, la despesa també serà més gran. Si a això se li sumeixi intentar fer una conducció més eficient a base d'evitar frenades i acceleraments i jugant molts casos amb la inèrcia del cotxe podrem acabar provocant que el vehicle sigui molt més eficient.