Tampoc fa falta ser precisament un expert en la indústria de l'automòbil per adonar-se'n de què Suzuki, per molt que sigui una marca històricament molt assentada al nostre país, no pot presumir de tenir una enorme quota de mercat. Tan sols fa falta fer un cop d'ull a les nostres carreteres i als nostres carrers per adonar-se que la marca japonesa té serioses dificultats per vendre alguns dels seus models a Espanya.

 

Això no significa, tanmateix, que des de Suzuki no ho vagin a continuar intentant, i bona prova d'això és que la marca japonesa ha llançat una nova generació del seu utilitari, el Swift, un model que s'ha renovat i que compta amb molts punts a favor encara que, això sí, té algun inconvenient que per a molts pot acabar sent definitiu.

Els 'peròs' del Suzuki Swift

El més important segurament és el que es refereix a la seva mecànica. I és que, si bé és cert que és un motor de gasolina pot presumir de comptar amb un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un argument molt al seu favor tenint en compte que es tracta d'un model pensat per moure's habitualment per entorns urbans interurbans, la seva potència és de tan sols 82 cavalls.

Partint de la base que els que busquen un model d'aquestes característiques no cerca precisament un autoritari amb un enorme motor que els ofereixi moltes prestacions, aquesta mecànica queda evidentment una mica curta per a segons quines situacions, per això són molts els que, per molt que comptis amb l'etiqueta ECO de la DGT, consideren que Suzuki no ha acabat de fer tard tot amb aquest motor.

 

D'altra banda, encara que en aquest cas sí que es tracta d'un aspecte segurament molt més insignificant per a la immensa majoria de conductors a Espanya, es pot destacar que tot el que passa pel sistema d'info entreteniment d'aquest Suzuki no és que estigui a l'alçada dels seus rivals, especialment referent a les complicacions als menús de la pantalla, que no faciliten en gaires ocasions les coses.

Veurem fins a quin punt, tenint en compte que parteix des de menys de 20.000 €, aquests dos inconvenients poden ser definitius a l'hora que aquest nou Swift aconsegueixi o no un èxit més gran a Espanya. Amb aquesta mecànica sens dubte sembla que no serà res senzill.