És de sobres conegut que és un dels principals objectius de les autoritats de la Unió Europea és el de rebaixar el nivell de contaminació dependent de la indústria de l'automòbil.

És per això que, entre altres coses, ja s'està legislant perquè, per exemple, a partir de 2035 no es puguin vendre a Europa cotxes nous que no comptin amb un motor 100 × 100 elèctric o, almenys, cotxes que comptin amb motor de combustió, per la qual cosa a partir d'aquesta data els models amb motors de combustió de gasolina i dièsel desapareixeran del catàleg de totes les marques que venguin a Europa. Serà a partir de 2050 quan, al marge que ja no es puguin vendre aquest tipus de cotxes, els models amb motors de combustió tindran prohibida la seva circulació a les carreteres del vell continent.

Això sí, es pot tenir en compte que, al marge dels motors de combustió, apareix una nova via també per intentar donar-li una segona vida aquest tipus de mecàniques, i aquesta nova via no són d'altres que els carburant sintètics, carburants que es fabriquen a partir de matèries primeres reciclades amb gran quantitat d'aigua i energies renovables.

Repsol aposta pels combustibles renovables

Casualitat llavors que grans petrolieres com és el cas de l'espanyola Repsol estigui apostant també per aquesta via, encara que en el seu cas ho està fent amb els combustibles renovables. Aquest tipus de combustibles es fabriquen a partir d'olis utilitzats, desfets vegetals i similars, combustibles que, en no generar cap tipus de contaminació en el seu procés de combustió, són considerats també de zero emissions.

Cap destacar que són ja ni més ni menys que 25 punts en els quals se subministra aquest tipus de combustibles al llarg de la península ibèrica ja no sigui a Espanya o a Portugal. Això sí, almenys de moment aquest tipus de combustibles que té a la venda Repsol està destinat tan sols a flotes d'empreses de transport, i el seu preu s'acosta als 2 euros.

 

A més, també almenys de moment està destinat tan sols als vehicles que compten amb motor dièsel, però es pot tenir en compte que són molts els fabricants que estan començant apostar per projectes que adaptin les seves mecàniques de combustió a aquest tipus de combustibles, pel que no seria estrany que d'aquí a uns anys aquests combustibles renovables guanyaven molt pes tant a Espanya com a Europa.