MG està aconseguint el que semblava impensable fa tot just uns anys: robar-li molt protagonisme a Dacia com una de les marques low-cost de referència al nostre país. I és que es pot destacar que no és cap altre que el MG ZS, la referència de la marca al nostre mercat, el model que ja pot presumir de ser ni més ni menys que el setè cotxe més venut a Espanya, una posició molt destacada per a un fabricant que continua sent un gran desconegut per a molts conductors al nostre país.
Cap tenir en compte també que, més enllà d'aquest ZS que està arrasant entre els que busquen SUV de mida urbana amb motor de gasolina, el MG4 és ni més ni menys que el tercer cotxe elèctric més venut a les nostres carreteres, tan sols superat pels Tesla Model 3 i Model Y.
Això sí, per molt que la marca associada al gegant asiàtic Saic Motors aquest arrasant pels seus baixos preus, hi ha dos models al nostre país que se situen per sota del ZS quant a preu i que, de fet, poden presumir de ser dos models que es queden per sota dels 10.000 i dels 11.000 € respectivament, sense ser a més cap d'ells un model que pertanyi a una marca low-cost.
Fiat té 2 models molt barats sense ser low cost
No són d'altres que el Fiat Panda i el Fiat 500, dues de les autèntiques referències de la marca italiana tant a Espanya com a Europa. En el cas del Fiat Panda, si bé és cert que aquest utilitari molt veterà ja el nostre país no té ni idea lluny l'èxit que té al seu mercat natal, l'italià, on arrasa des de fa anys, ocupa actualment la posició 83 en el rànquing de vendes al nostre país, una posició molt menor.
El positiu en el seu cas és que la versió més senzilla d'aquest model té un preu que es queda, comptant amb totes les promocions i descomptes, per sota dels 10.000 €, és a dir, és fins i tot més barat que el Dacia Sandero, el rei dels utilitaris low-cost a les carreteres espanyoles.
Molt més èxit té el Fiat 500, un model que et llanço passa per ser el novè cotxe més reeixit a les carreteres espanyoles i el rei dels cotxes urbans al nostre país. Un model que en la seva versió més senzilla té un preu, comptant també amb descomptes i promocions, que es queda per sota dels 11.000 €.
El millor en els dos casos és que per molt que no arribin amb l'últim en tecnologia ni amb el millor equipament, compten tant el Panda com el 500 amb un sistema de micro hibridació lleugera associat al seu motor de gasolina que li permet tant a l'utilitari com a l'urbà lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un dels factors de compra més determinants a Espanya.