Que Toyota s'hagi convertit en la marca de referència a Espanya i en bona part dels mercats a nivell mundial no és precisament per casualitat. I és que la marca japonesa porta molts anys fent molt bé les coses, entre altres coses perquè ha sabut trobar l'equilibri perfecte a l'hora d'al mercat models molt interessants quant a disseny i prestacions així com fer allò de la mà de motors híbrids auto recarregables i, sobretot, amb una excel·lent relació qualitat preu.

El millor en el seu cas és que Toyota pot presumir, almenys al nostre país, detenir alguns dels seus models entre els més venuts en les seves respectives categories, sent per exemple el Toyota Corolla la referència entre els compactes, els Toyota C-HR i Yaris Cross dos dels SUV de mida humana més venuts, el RAV4 sent un SUV de mida compacta també molt reeixida i el Yaris sent un utilitari cada vegada més buscat.

 

És precisament aquest últim model, el Yaris, és que passa per ser una de les opcions més interessants dins del catàleg de la marca japonesa, entre altres coses perquè és evidentment una de les opcions més barates. Molt que per sota tingui quant a mida i preu a l'Aygo X Cross i que dins de la gamma del Yaris hi hagi una versió amb un motor de gasolina tradicional sense cap tipus d'hibridació, és el Yaris híbrid el que es converteix en un dels models més atractius per qualitat/preu.

El Toyota Yaris, un utilitari polivalent i eficient

Tal com podem veure al configurador de la marca, si optem per aconseguir la versió més senzilla del Yaris, i ho fem a més a través del sistema de finançament de la marca japonesa, les quotes mensuals seran de tan sols 150 €. Això sí, per tenir una quota tan baixa és necessari donar una entrada així com una última quota final que, sumat als interessos i les comissions, acaben derivant en un preu total a terminis i més de 28.000 euros.

 

És evident que no és una quantitat baixa, però tenint en compte com estan els preus actualment al nostre país, el Yaris és una de les millors opcions. D'una banda perquè pot presumir de ser el model híbrid amb un menor consum al nostre país, amb tan sols 3,9 l als 100, un consum que pot ser fins i tot inferior si tan sols es condueix per entorns urbans interurbans.

Per d'altres perquè, com passa amb tants altres models de Toyota, si optem per fer la revisions anuals als tallers oficials de la marca, la garantia es pot acabar estenent fins als 15 anys, la qual cosa el converteix en una opció atractiva a llarg termini quant a costos de manteniment.