En Dacia i en MG poden presumir de tenir-ne dos dels elèctrics més interessants actualment al mercat espanyol i europeu. D'una banda, el Dacia Spring, un model que té un preu extremadament baix i que es posiciona com l'opció perfecta per a aquells que busquen un elèctric amb el qual, això sí, no tinguin precisament gaires plans respecte a llargs trajectes en autopista a la carretera.

D'altra banda, el MG4, i compacte elèctric que està posant el seu segment potes enlaire, entre altres coses perquè és un model comparable quant a dimensions i prestacions a la Volkswagen i de tres però que costen més de 10.000 € menys. I és que la versió més barata d'aquest MG4 parteix, comptant amb tots els descomptes i els ajuts del govern, des de l'entorn dels 20.000 €, un preu que no està convertint en una de les gangues del moment i en una de les revelacions a Espanya.

 

Dos models que, encara que no siguin rivals directes entre si, sí que passen per ser accions perfectes per a aquells que volen fer el salt a la mobilitat elèctrica amb un preu molt ajustat i que, almenys en els seus respectius segments, no tenen rivals directes per relació qualitat preu.

BYD, la marca top vendes d'elèctrics, prepara l'arribada d'un rival del MG4 a Europa

Però el principal problema per a aquests dos fabricants és que no serà cap altre que BYD, la marca de cotxes elèctrics que pot presumir de tenir la quota de mercat més gran a nivell mundial amb aquest tipus de models, la que posarà a la venda a Europa el seu esperat Seagull.

Es pot tenir en compte que, com bé veiem en les imatges, en aquest cas es tracta d'un model que es queda gairebé a mig camí entre un Spring i un MG4, sent d'unes dimensions més mesurades que les del MG i amb un disseny més proper als SUV que als compactes.

 

És precisament el fet que sigui un model més petit el que provoca també que el seu motor la seva mecànica sigui també una mica inferior respecte a la del MG, en el seu cas amb una bateria que li permet tenir més de 300 km d'autonomia.

La part positiva en aquest cas és que el seu preu al mercat xinès on els 10.000 €, pel que no són pocs els que asseguren que, una vegada que arribi a Europa, que encara no se sap quan però sí que se sap que acabarà arribant, aquest model podria rondar els 15.000 €, convertint-se així segurament però l'opció molt reeixida.