Un dels principals motius pels quals molts espanyols continuen sense voler saber gens dels cotxes elèctrics és per l'autonomia que els permeten tenir les seves bateries. En aquest sentit, si bé és cert que la immensa majoria de conductors no recorre més de 50 km de mitjana al dia i que, per tant, podrien realitzar tots els seus desplaçaments diaris amb qualsevol cotxe elèctric que està a la venda actualment al nostre país, el fet de què l'autonomia mitjana dels elèctrics actualment sigui d'entre 300 i 400 km és una cosa que frena molts conductors, especialment a l'hora d'afrontar llargs viatges.

És més que evident que els models més ben dotats del nostre mercat, és a dir, els models elèctrics prèmium, passen per tenir autonomies molt elevades, fins i tot en alguns casos autonomies superiors a les que tenen alguns utilitaris amb motors de combustió.

Tanmateix, cal tenir en compte que són models molt cars i que evidentment no estan abast de la immensa majoria de butxaques al nostre país. No és casualitat llavors que siguin molts els fabricants que estiguin centrats a ampliar la capacitat de la bateria dels seus cotxes elèctrics perquè aquests tinguin una autonomia més gran, així com també crear models cada vegada més eficients amb un menor consum.

El Yuanhang Auto D6, una berlina xinesa amb més de 1.000 km d'autonomia

Es pot tenir en compte en aquest sentit que la Xina és el mercat en el qual més implantats estan els cotxes elèctrics i que, a més, més avançats estan en aquests termes. No és casualitat llavors que algunes de les notícies més interessants per als amants dels cotxes elèctrics arribin des del mercat xinès.

Una d'elles és la del Yuanhang D6, una berlina prèmium 100 × 100 elèctrica en la que han treballat conjuntament marques com Bosch i Huawei i que compta amb diferents versions, una d'elles amb un pack de bateries de fins a 150 kW hora que li permeten tenir més de 1000 km d'autonomia.

 

Això sí, es pot destacar que aquesta xifra d'autonomia es basa en el cicle d'homologació xinès, el CLTC, que no és el mateix que el cicle d'homologació europeu, el WLTP, per la qual cosa és molt probable que aquest model, s'acaba arribant a les carreteres europees, obtingui una xifra menor d'autonomia segons l'estàndard del cicle d'homologació europeu.

En qualsevol cas, són cada vegada més els models elèctrics que comencen a tenir xifres d'autonomies realment interessants i que, encara que en una conducció real acaben sent xifres molt menors, són xifres que s'apropen ja a les de la immensa majoria de motors de combustió, per la qual cosa no és exagerat assegurar que en un futur no molt llunyà els elèctrics de gamma mitjana no tindran el problema d'autonomia que tenen ara.