Models com el Tesla Model 3 i el Tesla Model Y passaran a la història per haver estat dos dels models que més van impulsar en el seu moment la venda de cotxes elèctrics a nivell mundial. Per molt que no siguin models precisament barats, sí que són models amb una tecnologia (especialment referent a la seva mecànica i a la gestió de la seva bateria i a l'eficiència) molt top que, per preu, els situa per sobre de la immensa majoria dels seus rivals directes.
No és casualitat llavors que, de costat amb BYD, el seu màxim rival a nivell mundial, Tesla sigui la marca més venuda de cotxes elèctrics al món. Això sí, com ocorre sempre que una marca és referència, comencen a aparèixer rivals molt top amb gerents proposades per robar-li el protagonisme a la marca americana.
Així, tesla sap molt bé que, mentre que d'una banda els elèctrics de baix cost que arriben des de la Xina estan robant bona part de protagonisme en mercats com l'europeu, al seu torn models molt prèmium que arriben també des del mercat asiàtic són opcions cada vegada més interessants.
El monovolum elèctric xinès que es carrega en 11 minuts
I una de les propostes més interessants en aquest sentit és un monovolum elèctric, el Li Auto Mega, un model pensat per al transport de passatgers i que ha aconseguit batre un dels records més importants dins del món dels elèctrics. I és que aquest model passa per poder presumir de carregar el seu bateria del sis al 80 % és ni més ni menys que tan sols 11 minuts.
El record es va batre en una prova en la qual aquest monovolum va aconseguir una intensitat pic de recàrrega de 552 kW, la qual cosa el converteix en el rècord per a un cotxe elèctric de producció en sèrie. Quant a la intensitat mitjana de recàrrega, va ser de ni més ni menys de 400 kW fins al 60%, mentre que del 60 % al 80% el Li Auto Mega va ser capaç de mantenir taxes d'intensitat de recàrrega de 315 kW, una xifra també molt notable.
Gràcies a comptar amb una de les famoses bateries QiLin de CATL, aquest enorme monovolum de més de 5 m pot presumir de tenir al seu torn més de 1000 km d'autonomia, xifres que el converteixen en un dels elèctrics més interessants del moment però que, això sí, de moment tan sols es ven a la Xina. En qualsevol cas, en Tesla ja saben que opcions com aquestes no faran cap altra cosa que complicar-li la vida en diferents mercats.