Per molt que la mobilitat elèctrica estigui avançant a passos molt menys gegantescos en el nostre país respecte a bona part dels mercats europeus, especialment els del nord, sí que és cert que cada vegada són més a Espanya els que estan disposats a fer el pas definitiu.

És més, veient les xifres de vendes el passat mes d'abril d'alguns d'elèctrics al nostre país com és el cas del MG4, del que va superar el matriculacions acció estan assentades com és el cas del BMW Sèrie 1, l'Opel Astra o l'Škoda Fabia, és evident que a poc a poc la quota dels models elèctrics va augmentant a les nostres carreteres.

Això sí, com bé saben tots i cadascun dels fabricants tant de cotxes com de motos elèctriques, un dels principals motius de preocupació per part dels quals han decidit ja donar el canvi passa per les bateries, l'element principal d'aquest tipus de models, tant referent a l'autonomia com també el temps de càrrega.

I és que, com és de sobres conegut, l'autonomia dels models elèctrics, especialment els generalistes, continua estant per sota de la qual tenen models molt semblants amb motors de combustió, mentre que els temps de càrrega de les bateries són evidentment molt superiors a la qual cosa es tarda a omplir un dipòsit de gasolina o de dièsel.

La bateria d'aquesta moto elèctrica es carrega en tan sols 10 minuts

En aquest sentit, no ha estat altre que el fundador i màxim responsable de l'empresa de motos elèctriques Lightning Motorcycles el que n'ha deixat molts amb la boca oberta en assegurar que, després d'una sèrie de proves, un dels seus models és capaç de carregar els seus bateries en tan sols 10 minuts.

 

No és cap altra que la Lightning Strike, una moto esportiva que és per omplir el seu bateria per tenir una autonomia de ni més ni menys que 220 km amb tan sols 10 minuts de càrrega, un temps molt inferior al que tenen bona parteix dels seus rivals directes.

Gràcies a la millora en el procés de càrrega de la bateria, aquest temps de càrrega tan baix és un avenç significatiu en aquest segment, entre altres coses perquè no seria estrany que un altre tipus de fabricants apostaran també per aquesta fórmula. Així, poder recórrer una distància tan important com és més de 200 km amb tan sols 10 minuts de càrrega pot acabar revolucionant el segment de les motos elèctriques.