És de sobres conegut que la immensa majoria dels conductors que acudeixen a un concessionari de cotxes no ho fan pensant en el valor futur que tindrà el cotxe que es comprarà dins del mercat de segona mà.

És més, per molt que la tendència actual al nostre país i a Europa sigui la de canviar el cotxe cada pocs anys, continuen sent molts els conductors que acudeixen als concessionaris a la recerca d'un model que ens duri molts anys i que, per tant, amortitzin la inversió inicial, que avui dia no és que sigui precisament sota.

 

Tanmateix, es pot també tenir en compte que, especialment entre aquells que buscar un model prèmium, sí que el valor d'aquest tipus de cotxes al mercat de segona mà acaba sent determinant perquè un model tingui o no milloris xifres de vendes que una altra. Entre altres coses perquè al seu torn és que solen optar per un model prèmium són conductors que cuiden molt els seus models i que, a més, solen canviar de cotxe cada pocs anys.

Les berlines prèmium són entre els models més devaluats dels últims anys

En aquest sentit, no deixa de ser curiós que, tal com revelen les dades d'un informe realitzat per iSeeCars que han recollit dades durant els últims 5 anys de més de 3 milions de cotxes als Estats Units, la immensa majoria dels 10 models que més han vist com el seu preu al mercat de segona mà s'ha devaluat en els últims anys són berlines prèmium.

 

Si bé és cert que la tendència actual del mercat des de fa ja uns anys és la dels SUV, un tipus de carrosseria que ha desplaçat totalment a les berlines ja l'escups com segurament molt poc s'esperaven que models tan emblemàtics com és el cas del Mercedes Classe S, l'Audi A6, el BMW Sèrie 7 o el Volvo S90 fossin alguns dels models el valor dels quals al mercat de segona mà més ha caigut en picat en aquests últims anys. Altres dels models que apareixen en aquesta llista són el Maserati Ghibli, el Jaguar XF, Infinity QX 80, el Cadillac Escalade, el Lincoln Navigator i el Ford Expedition.

Tal com reflecteix les dades d'aquest estudi, tots i cada un d'aquests models ha perdut com a mínim el 50 % del seu valor en tan sols cinc anys, arribant a ser gairebé el 60 % de la pèrdua de valor en models com el BMW i el Maserati.