Com bé fan gust els que fa ja un temps que tenen Kia com la seva marca de referència, fabricant coreà està passant el seu tremend èxit al nostre país en les bones xifres de vendes de diversos models del seu catàleg.

Això sí, dos dels models que destaquen per sobre de la resta quant a vendes a les carreteres espanyoles són dos models que, de fet, acaben d'estrenar una generació en la qual el fabricant ha demostrat el gran pas endavant quedat en tots els sentits: el Sportage i el Niro.

 

Dos models que formen part de dos segments diferents i que, evidentment, tenen les seves diferències. Mentre el Sportage pot presumir de ser el sol de mida compacta de la marca coreana i el seu model més venut amb una àmplia gamma de motors tant amb opcions de combustió com amb opcions híbrides i híbrides endollables, el Niro es presenta com un crossover en el qual no hi ha opcions amb motors de combustió tradicional, sinó que vas a la seva gamma en opcions amb motors híbrids, híbrids endolla parlis i elèctrics.

El Kia Niro, un crossover híbrid molt atractiu

Així, si bé és cert que la versió més senzilla del Sportage, que compta amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència, té un preu que es queda una mica per sobre de la versió més senzilla del Niro, que compta amb un motor híbrid de 140 cavalls de potència, les diferències notables arriben quan comparem les dues versions amb motors híbrids.

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió híbrida del Sportage, que en aquest cas compta amb un motor de 230 cavalls de potència, té un preu de partida és ni més ni menys que 38.000 €, un preu que el deixa més o menys al mateix nivell que el Toyota RAV4, l'autèntica referència híbrida del segment.

 

Part, la versió més senzilla del crossover parteix des de menys de 28.000 €, és a dir, uns 10.000 € més barat que el SUV. És més que evident que el Sportage és un model millor en tots els sentits, tant en el que es refereixi mecànica com en l'habitabilitat i capacitat de càrrega ja que és un model també de dimensions majors, però no és són pocs els que consideren que la diferència de 10.000 € juga molt a favor d'un Niro que, sent un model potser una mica més modest, és una de les millors opcions per aconseguir un crossover híbrid actualment a Espanya.