És de sobres conegut que, especialment a les grans ciutats del nostre país, cada vegada són més els conductors que, a l'hora d'anar a buscar un cotxe nou com tenen en el fet que compta amb l'etiqueta eco de la DGT com un dels seus principals requisits.

I és que aquest distintiu de la DGT permet a aquest tipus de models pugues circular sense cap tipus de problema per les zones de restricció quant a emissions contaminants. Tenint a més en compte que aquestes zones es van ampliant el llarg de la geografia espanyola, no és casualitat llavors que hi ha molts models que compten amb aquesta distinció de la DGT es faci alguns dels models més venuts a Espanya.

La part positiva en aquest cas és que, a diferència del que ocorria fa un temps, quan tan sols els models que comptaven amb motors híbrids auto recarregables podien presumir de tenir aquest distintiu, fa ja un temps que diversos fabricants han començat a apostar pels motors micro híbrids, motors que també permeten lluir aquestes etiquetes.

El Fiat Panda, un clàssic amb l'etiqueta eco de la DGT

Una d'elles és Fiat, un fabricant que vas a la immensa majoria de les seves vendes al nostre país en el Fiat 500, un model que de sèrie arriba ja amb aquest distintiu de la DGT. Tanmateix, el model més barat que podem trobar amb aquest distintiu al nostre país és també de Fiat, però no és el 500, sinó el Panda.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla d'aquest Fiat Panda, un model molt senzill en tots els sentits, es queda just per sobre dels 10.000 € com a preu de partida, un preu que va associat a condicions específiques de finançament i que evidentment acabarà sent més alt tenint en compte comissions i interessos.

Amb un motor de tot just 70 cavalls de potència, un equipament molt senzill i un disseny que no és que sigui precisament l'últim quant al llenguatge de disseny actual en la indústria, aquest Fiat passa per ser una opció realment molt senzilla però perfecta per a aquells que busquin aquest distintiu de la DGT en un cotxe correcte per moure's per entorns urbans interurbans de forma diària.

Això sí, cap tenir en compte que, per la seva mida i potència, és un model que no és que sigui precisament el més indicat per afrontar llargs viatges en carreteres i autopistes.