És de sobres conegut que va ser Toyota la que, fa ja molts anys, va començar a apostar de forma definitiva i constant pels motors híbrids, un tipus de mecànica que es va convertir molt popular gràcies a l'èxit que va tenir el Toyota Prius, el model que realment va obrir la porta que aquest tipus de mecàniques es van convertir en les autèntiques referències als catàlegs de la marca japonesa en tots i cada un dels mercats en els quals és present.

Això sí, com bé saben el fabricant del Japó, els híbrids no seran motors que duraran molts anys més, almenys a Europa, i més tenint en compte que a partir de 2030 no es podran vendre a les carreteres del vell continent cotxes que no comptin amb motors 100 × 100 d'elèctrics.

I evidentment encara que donen molts anys perquè els motors híbrids i les diferents alternatives als motors de combustió tradicionals tinguin algun recorregut, però al final la immensa majoria de projectes que s'estan duent a terme avui dia no busquen cap altra cosa que intentar millorar les mecàniques 100 × 100 d'elèctriques, que seran els que dominin les carreteres en un futur no molt llunyà.

Toyota treballa en una millora dels seus elèctrics que augmentarà l'autonomia de forma notable

Un dels principals problemes que tenen actualment els cotxes elèctrics passa per les seves bateries, entre altres coses perquè, més enllà que sigui un element que obliga a encarir de forma notable el preu dels elèctrics, és un element també molt pesat i amb un potencial encara limitat.

 

Tanmateix, en Toyota tenen un objectiu molt clar, que no és altre que intentar fer un salt endavant en aquest sentit i que, amb aquestes modificacions, tot el que gira entorn del cost de producció d'un cotxe elèctric es redueixi gairebé a la meitat, com ocorre així també amb el pes de les bateries, que Toyota vol que es produeixi també a la meitat i, per tant, s'ha mort també de forma notable la seva autonomia.

"Tant per a les nostres bateries líquides com per a les nostres bateries d'estat sòlid, el nostre objectiu és canviar dràsticament la situació en la qual les bateries actuals són massa grans, pesades i cares. En termes de potencial, el nostre objectiu serà reduir a la meitat tots aquests factors" ha apuntat recentment Keiji Kaita, la presidenta del centre d'investigació i desenvolupament Toyota.

Ja que té la marca japonesa, encara que sembli molt esbojarrada actualment, és que a partir de 2027 puguin vendre cotxes elèctrics que tinguin autonomia d'uns 1200 km i les bateries dels quals es puguin carregar en 10 minuts. Falta saber ara si aquest ambiciós objectiu el podran arribar a complir o no.