Trump es reunirà amb el Papa el 24 de maig al Vaticà

El president dels Estats Units, Donald Trump, es reunirà amb el papa Francesc al Vaticà en la seva primera gira a l'exterior, que tindrà lloc a finals de maig. La gira començarà a l'Aràbia Saudita i també inclourà les cimeres de l'OTAN, el G7 i les visites a Israel i Roma. D'aquesta forma, Trump trencarà la tradició dels seus predecessors d'elegir un país veí, com Mèxic o el Canadà, com a destí del seu debut internacional.

Trump assistirà el 25 de maig a la cimera de l'OTAN a Brussel·les i a la del G7 de l'endemà a Sicília però abans, el dia 24, el president dels Estats Units s'entrevistarà amb el Papa. Una visita que ja ha estat confirmada per la Santa Seu i de la qual Trump ha dit que en tenia "moltes ganes".

La gira internacional de Trump començarà a l'Aràbia Saudita on hi haurà "una reunió veritablement històrica", on "començarem a construir una nova base de cooperació i suport amb els nostres aliats musulmans per combatre l'extremisme, el terrorisme i la violència", ha declarat el mandatari.

Després, Trump es desplaçarà a Israel per reunir-se amb el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, i també amb el president de l'Autoritat Nacional Palestina, Mahmud Abás. Unes reunions que serviran a Trump per planejar com el seu govern rellança les negociacions de pau entre israelians i palestins.