Suïssa commemora els 175 anys del ferrocarril al país alpí amb el tren de passatgers més llarg del món. Rhaetian Railway, la segona companyia fèrria més important de Suïssa, ha aconseguit un rècord mundial amb un tren de passatgers de gairebé dos quilòmetres de llarg. El tren fa, concretament, 1.910 metres de llarg i està conformat per 100 vagons i ha recorregut la ruta Albula-Bernina, declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO, des de Preda fins a Bergun, sobre el viaducte de Landwasser. Aquesta és una de les rutes de ferrocarril més espectaculars del món, que deixa postals icòniques i que, combinades amb un comboi de gairebé 2 quilòmetres, són encara més hipnotitzants.

El projecte el va impulsar el director del Rhaetian Railway, Renato Fasciati: "Vam tenir alguns problemes durant la crisi de la pandèmia de la Covid. Vam perdre el 30% del nostre volum de negoci en nombre de passatgers. Així que el que tractem de trobar és un bon esdeveniment per a augmentar la visibilitat de la nostra bella ruta del Patrimoni Mundial de la UNESCO". Sens dubte, les imatges que ens ha deixat aquest històric esdeveniment són espectaculars. El comboi es recaragola entre les vies i els túnels que recorren les exuberants muntanyes del país transalpí.

El tren, que pot arribar als 35 quilòmetres per hora, està conformat per un total de 100 vagons de passatgers i ha necessitat 7 conductors i 21 tècnics per a conduir-lo. El rècord del món va ser confirmat oficialment en el lloc web per Guinness World Records, segons Rhaetian Railway. L'anterior rècord del món de 1.372,9 metres data de 1991. La ruta per on ha transcorregut el tren de gairebé dos quilòmetres, en ple paissatge apí,  va ser designada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 2008 i passa a través de 22 túnels, alguns que fan espirals a través de muntanyes, i a través de 48 ponts, incloent-hi el Viaducte de Landwasser. El tren ha recorregut els gairebé 25 km de Preda a Alvaneu en menys de 45 minuts.

Al voltant de 3.000 persones van veure el viatge en una pantalla gegant instal·lada prop de Bergun, a mig camí en el viatge històric. Altres van agrupar-se en les carreteres i camins de muntanya, animant mentre el tren gegant es movia lentament entre els arbres de color de tardor. Els mitjans de comunicació suïssos han emès imatges aèries que mostren el tren a diversos nivells simultàniament, amb la part davantera sortint d'un túnel mentre els vagons més enrere passen a través d'altres.

Suissa compta amb una de les xarxes de ferrocarrils més històriques i espectaculars d'Europa. Durant la primera meitat del segle XX van ser electrificats i lentament actualitzats. Després de la Segona Guerra Mundial, el ferrocarril va perdre ràpidament la seva part del mercat ferroviari en favor del transport per carretera, però partir de 1970, el Govern Federal s'ha implicat més en la millora dels ferrocarrils, especialment en les zones urbanes i en les rutes de trànsit sota el projecte Rail 2000. La combinació entre les màquines amb aspecte clàssic i les imponents muntanyes dels Alps suïssos creen un escenari únic.