Un dels diaris més antics de la història tanca la seva versió impresa després d'una polèmica decisió del Parlament d'Àustria. 320 anys després del seu naixement, Wiener Zeitung deixa d'imprimir-se. Això no vol dir que la publicació desaparegui completament. La companyia s'enfocarà en format digital, centrant la seva activitat a internet i a xarxes com Instagram, Youtube o Twitter. Malgrat continuar digitalment, una part de la història d'Àustria acaba amb aquest darrer número diari imprès. 

Quin és el canvi que ha portat el diari a posar fi a la seva versió impresa? Un canvi legislatiu.  Fa dos mesos es va aprovar una nova llei que acabava amb l'obligació que tenien les empreses de publicar anuncis de pagament en l'edició impresa del rotatiu, a la secció Diari Oficial. De manera que una bona part dels seus ingressos han quedat en no res.

Una llarga història

"116.840 dies, 3.839 mesos, 320 anys, 12 presidentes, 10 kàisers, 2 repúbliques, 1 diari", resa la portada del darrer número en paper del Wiener Zeitung d'aquesta manera condensen els seus més de 300 anys d'història. Des de l'agost de 1703, el Wiener Zeitung ha estat informant els austríacs. Només va haver-hi un temps on la publicació es va interrompre: entre 1939 i 1945, quan Àustria es va incorporar a l'Alemanya nazi. 

Aquesta llarga història del paper ha superat tota mena de crisis durant més de 300 anys, però no ha superat la revolució digital. Tanmateix, no vol dir que els austríacs no tinguin mai més a les seves mans una edició en paper del Wiener Zeitung. La companyia no es tanca a fer algunes edicions puntuals de nou en paper. 

Canvis en un altre diari centenari

Amb 150 anys d'història a l'esquena, un dels diaris britànics més influents, busca comprador: The Daily Telegraph.  S'espera que no li faltin pretendents, però per què vendre's un mitjà amb tanta influència? B.UK Limited, el hòlding que controla aquesta capçalera, té un gran deute, al voltant de 1.000 milions de lliures, i aquest és el seu "últim recurs"

Es tracta d'una venda molt mediàtica, ja que té lloc poc abans d'unes noves eleccions britàniques. És difícil estimar per quant es pot vendre aquesta capçalera, ja que és el que es coneix com un actiu "trofeu". El seu prestigi és en si un factor molt valuós, tant que pot fer pujar el seu preu fins i tot més que els seus beneficis. Aquest "trofeu" conservador pren més valor en el context britànic actual. S'espera que hi hagi eleccions en un any i els laboristes parteixen amb molt avantatge a les enquestes.