Dos dies després del pitjor accident ferroviari de la història de Grècia la ràbia de la ciutadania segueix explotant als carrers, mentre les autoritats han confirmat que la xifra de morts s'eleva a 57 morts i encara hi ha desenes de desapareguts. Fins dijous a la tarda, els forenses grecs havien identificat només 24 cadàvers i els experts estimen que el nombre de morts pot pujar encara més. Els cossos de nombrosos morts van ser carbonitzats per complet a causa d'un gran foc al vagó restaurant del tren sinistrat.
La mala gestió de les autoritats no només està despertant la indignació dels familiars, sinó de tota la ciutadania. Per segon dia consecutiu, milers de persones es van congregar aquesta tarda, malgrat la forta pluja, al centre d'Atenes per expressar la seva indignació pel que va passar a Larisa. "Les nostres vides compten", es podia llegir en una pancarta gegant que van aixecar els manifestants davant del Parlament de Grècia. Mentrestant, un altre grup de persones es va reunir davant de la seu d'Hellenic Train al centre d'Atenes, abans d'anar a la cèntrica plaça de Syntagma.
Tot i que el primer ministre grec, el conservador Kyriakos Mitsotakis, va parlar d'un desafortunat "error humà", un portaveu del Govern ha reconegut problemes més estructurals. Segons el portaveu governamental Yannis Ikonomu, al tram on es va produir l'accident no funcionaven els sistemes de seguretat, com la guia electrònica o la senyalització lluminosa. Per altra banda, la fiscalia de Làrissa ha imputat al cap de l'estació de trens de Làrissa per “homicidi negligent” i altres delictes penats amb entre deu anys de presó i cadena perpètua. Segons els mitjans grecs, l'empleat ferroviari, de 59 anys, ja havia admès dimecres, després de ser detingut, la seva responsabilitat per l'error que va situar el tren de passatgers a la mateixa via que el tren de càrrega.

Manifestant en una protesta a Grècia per la mala gestió del major accident ferroviari de la història del país. Foto: Efe
Protestes al sector ferroviari
El sindicat de treballadors ferroviaris va convocar per a dijous una aturada de 24 hores per protestar per la situació del sector, denunciant la manca de sistemes moderns de seguretat que podrien evitar aquest tipus d'accidents. En una carta oberta, els empleats ferroviaris havien advertit al febrer dels potencials perills davant la manca de sistemes de seguretat i el seu mal manteniment.
Una xifra de morts que podria seguir augmentant
Com a mínim 57 persones han mort en l'accident, tot i que no es descarta que el nombre de morts segueixi augmentant en les pròximes hores. Segons la policia grega, 56 persones van ser reportades com a desaparegudes, encara que és possible que part d'aquestes víctimes estiguin entre els cadàvers no identificats. Mig centenar de persones estan hospitalitzades, la majoria estudiants d'entre 20 i 25 anys, sis en cures intensives, segons recull Efe.
El sinistre es va produir poc abans de dimarts a la mitjanit (22.00 GMT) quan dos trens -un amb 342 passatgers i 10 empleats ferroviaris i un altre de càrrega amb dos maquinistes a bord- van xocar a prop de la localitat de Tempe, uns 300 quilòmetres al nord d'Atenes. No obstant això, es tem que el nombre real de passatgers al tren hagi estat més gran encara, ja que algunes persones possiblement van comprar els seus bitllets dins del vagó.

Un jove participa en les protestes contra el govern grec per la mala gestió ferroviària. Foto: Efe