El rei Carles III ha abandonat aquest dimarts la seva residència de Clarence House, a Londres, per traslladar-se al palau de Buckingham, ubicat a certa proximitat. Des de Buckingham, el monarca britànic s'ha desplaçat en un helicòpter, que havia arribat una hora abans al palau, cap a la seva residència campestre de Sandrigham, a Norfolk (est d'Anglaterra), un dia després de començar el seu tractament contra un càncer no especificat a la capital britànica.
Després de la seva marxa de Buckingham al costat de la reina Camila, l'estendard real, que llueix al palau quan el monarca es troba a l'interior, va ser arriat i en el seu lloc es va hissar la bandera del Regne Unit, la Union Jack, que oneja en absència del sobirà. D'aquesta manera, Carles III torna a Sandringham, on es trobava reposant fins que ahir, dilluns, es va desplaçar a Londres per començar el tractament contra el seu càncer.
Abans d'abandonar la capital britànica, el rei va rebre en una "breu reunió", segons els mitjans britànics, al seu fill petit, Enric, duc de Sussex. El príncep, que s'ha distanciat de la família reial en els últims anys i fins i tot va deixar de ser-ne membre actiu el 2020, va fer un viatge d'onze hores a bord d'un vol de British Airways des de la seva llar a Montecito (Califòrnia, als Estats Units), sense la companyia de la seva dona, Meghan, ni dels seus fills, Archie i Lilibeth. Enric va ser captat per les cambres quan entrava a Clarence House, a primera hora de la tarda, en un comboi de tot terrenys i escortat per vehicles de policia.
Carles III té càncer
El Palau de Buckingham va anunciar aquest dilluns que el rei pateix un tipus de càncer, que no ha estat especificat, per al qual va començar ahir mateix el seu tractament. Carles III va informar personalment de la seva afecció als seus tres germans (Anna, Andreu i Eduard), així com als seus fills, el príncep hereu Guillem i Enric, qui va anunciar immediatament la seva intenció de viatjar a Londres. Segons el diari The Times, es tracta de la primera visita al Regne Unit d'Enric des del setembre passat, quan va participar en una cerimònia de lliurament de premis de l'ONG WellChild.
El juny de 2023 va comparèixer davant un tribunal londinenc per un procés de difamació contra el grup de diaris Mirror, mentre que un mes abans, el 6 de maig, va assistir, en un paper secundari, a la cerimònia de Coronació del seu pare a l'Abadia de Westminster. The Times considera que aquesta visita al seu pare ha estat la primera vegada que tots dos han tingut l'oportunitat de parlar cara a cara en privat des del funeral de la reina Isabel II, el setembre del 2022.