Una batalla campal s'ha produït al Parlament del Senegal, amb bufetades i llançament de cadires, durant el debat de pressupostos per a l'any vinent. Els incidents han començat quan un diputat de l'oposició ha bufetejat una parlamentària de la majoria, i aquesta ha respost llançant-li una cadira. La batussa ha anat a més, amb la intervenció de més parlamentaris, mentre el president de la cambra s'ho mirava estupefacte des de la tribuna. A conseqüència de la violència, la sessió parlamentària, que debatia els comptes del ministeri de Justícia, finalment ha quedat suspesa. El debat parlamentari s'emetia en directe per televisió.
La tensió ha crescut en la política senegalesa després que el 2021 va ser detingut el principal líder opositor, Ousmane Sonko, acusat de violació i d'amenaces de mort, cosa que va comportar centenars de protestes. Després el malestar ha anat en augment arran de les eleccions legislatives el 31 de juliol, on la coalició governant, Benno Bokk Yaakaar (Junts per a un Senegal emergent), va perdre la majoria absoluta.
Tot i aquests problemes, es considera que el Senegal va protagonitzar una de les transicions democràtiques postcolonials més reeixides d'Àfrica. La població senegalesa està formada per una gran varietat de grups ètnics. El francès és l'idioma oficial, però només l'utilitza de forma habitual una minoria. Els wòlofs representen el 43% de la població, seguits pels fulanis o peuls (24%), els serers (15%), els jola (4%) i els mandingues (3%), al costat d'altres petites comunitats. Uns 50.000 europeus, sobretot francesos, resideixen al país, i també una minoria libanesa. El 94% dels senegalesos són musulmans i també hi ha animistes, amb només un 1%. El 30% de la població és urbana, i la part oriental del país és gairebé deserta.
Al costat de la batalla campal al Parlament, ha copsat també l'atenció dels senegalesos aquests dies el bon paper de la seva selecció al mundial de futbol, que s'ha classificat per als vuitens de final. Senegal ha derrotat Qatar (1-3) i Equador (1-2) i s'ha col·locat segona del grup darrere dels Països Baixos. El partit governamental no s'ha estat de felicitar els jugadors: "Orgull!", ha indicat.
Sénégal rek! Félicitations à toute l’équipe.#MankoWutiNdamli #Qatar2020 pic.twitter.com/nzbthWxVFR
— Benno Bokk Yakaar (@BBYSenegal) November 29, 2022