Situat al bell mig de Sant Cugat, concretament a la plaça de Sant Pere, trobem el restaurant ChiBarri, un local petit però molt acollidor ubicat a la planta baixa d’un dels edificis històrics que voregen la plaça, amb uns grans finestrals per on entra el sol i una terrassa sota la porxada molt agradable en cas que prefereixis estar a l’exterior per airejar-te i, de pas, no perdre detall del que succeeix a la plaça.

Deixeu-me que us digui que no trec l’aigua clara de la història de l’edifici en qüestió; m’arriba informació que és un dels edificis més antics del poble i que havia allotjat la Fonda Garriga, però altres coneguts em comenten que molts anys enrere hi havia una funerària, ves a saber. El cert és que, actualment, els amics Alberto Chimeno i Àlex Barrio, l’un a la sala i l’altre a la cuina, aquest setembre passat van celebrar entre família i amics els cinc anys de la seva obertura i cal felicitar-los, tal com està la cosa.

Som dijous al migdia i el restaurant està pràcticament ple. Assegut a la cantonada del menjador que dona a la plaça, assaboreixo una copa de La Huella de Aitana, un vi rosat amb DO Navarra elaborat amb monovarietal de garnatxa, un vi fàcil de beure que podria semblar un blanc en un tast a cegues.

Arròs de gamba vermella. Restaurant ChiBarri

Doncs bé, tal com deia, aquest parell d’amics de tota la vida que, a sobre, van coincidir a la mateixa empresa durant uns anys, van decidir muntar el ChiBarri, com és obvi, per guanyar-se la vida, però també per gaudir-la. Per això mateix obren tots els migdies però solament dues nits —dijous i divendres—, per aconseguir, així, la tan desitjada conciliació laboral i familiar.

L’Àlex, que va passar per l’Escola d’Hostaleria de Barcelona, té dissenyada una carta amb platets per compartir; per tant, és important demanar-ne un parell com a mínim per no quedar-se amb gana.

Coca d'anxoves. Restaurant ChiBarri 


Començo la festa amb una coca de pasta de full dolça amb anxoves del Cantàbric i mantega de pebre rosa i uns torreznos de Sòria que estan per llepar-se els dits.

Si passeges pel barri antic de Sant Cugat, no ho dubtis, el restaurant ChiBarri és el teu lloc, no hi donis més voltes

L’Alberto em comenta que tan aviat compren el peix a la Barca de l’Helios, a Sant Cugat, com li porten directament de Girona. Totes dues peixateries maneguen peix molt fresc i d'una qualitat excel·lent. Ho comprovo personalment amb els musclos bouchot a la marinera i les escopinyes, que acompanyem de pa amb tomàquet que compren al forn Complet de Sant Cugat; és un pa artesà tipus xapata, integral i elaborat amb massa mare.

Escopinyes. Restaurant ChiBarri


Al Chibarri acostumen a tenir sempre un arròs a la carta que pot ser, segons el dia, de gamba vermella, de bolets o de costella de porc. El cas és que et sedueixen a cada plat. És el cas dels ceps saltats amb foie o l’orada salvatge a la planxa amb all i julivert.

Salmó 'soasado' amb maionesa de wasabi i ponzu. Restaurant ChiBarri 

L’Alberto em comenta que els plats més demanats són el salmó soasado, és a dir, escalfat uns segons amb el bufador, amb maionesa de wasabi i ponzu, i el filet de vaca com un fals tàrtar, pràcticament cru però marcat a la paella i marinat amb sake i soja.

La part dolça no decep. Així, gaudeixo de la xocolata amb oli i sal i les trufes de xocolata. Si passeges pel barri antic de Sant Cugat, no ho dubtis, el restaurant ChiBarri és el teu lloc, no hi donis més voltes.