Una tendència de menjars de mínim esforç anomenada "sopar de noies" s'ha apoderat de TikTok i ha dividit la gent. En els últims dos mesos, les dones han estat compartint a TikTok taules d'embotits i plats d'aperitius visualment agradables, amb pa, formatge, olives, adobats, fruits secs i fruites i verdures de colors. L'etiqueta #girldinner té ja més de 150 milions de visites a la plataforma.
Tanmateix, no tothom veu amb bons ulls aquesta tendència. Alguns TikTokers creuen que l'èmfasi als aperitius per al sopar pot conduir a una alimentació desordenada.
"Els sopars de noies estan generant pensaments negatius entorn del menjar, i vet aquí per què", va comentar la usuària de TikTok Lexie Firment. "El sopar de noies està configurat com si, literalment, les noies estiguessin menjant plats d'aperitius per sopar amb, per exemple, quatre galetes salades, dos trossos de pernil, cinc cogombrets i potser algunes olives. El que realment falta és substància i calories".

En els últims dos mesos, les dones han estat compartint en TikTok taules d'embotits i plats d'aperitius visualment agradables
I va continuar: "I encara que està molt bé veure que aquestes noies mengen de veritat, no estan menjant per se prou. Almenys aquesta és la meva opinió. No tinc formació en dietètica nutricional, però vinc d'un trastorn de la conducta alimentària que em va costar la vida".
Desordres alimentaris
Potser un dels riscos més grans de les xarxes socials és el fet que les persones puguin seleccionar el que comparteixen amb els seus seguidors, perquè, en fer-ho, es perd la noció de la realitat.
Alguns experts assenyalen que en aquests tipus de tendències, els riscos més grans consten d'incentivar que altres persones facin el mateix, o amagar o minimitzar el que es menja en realitat per caure dins d'una norma, o també arribar a extrems i fomentar, per exemple, menjar només una llauna de blat de moro, com es veu en alguns vídeos de Girl Dinner. Sempre hem de recordar que quan estem darrere d'un dispositiu, no sabem qui més hi ha darrere d'ell. No sabem qui és l'audiència que ens està veient, si són nens/nenes, adolescents, adults/adultes, persones que presenten malalties o factors de risc, o directament persones que estiguin cursant un trastorn de conducta alimentària.

Si bé aquesta tendència ha permès mostrar una imatge alliberada de l'expectativa de l'alimentació de la dona en la vida quotidiana, també té certs riscos depenent de qui sigui el receptor del missatge. Pot activar preocupacions, comparacions, inseguretats i una visió errada sobre la qual cosa és una alimentació sana en persones que siguin vulnerables a desenvolupar desordres en la seva conducta alimentària o tinguin ja una relació difícil amb el menjar, segons comenten veus expertes.