El Departament d’Empresa i Treball continua reconeixent el paper fonamental que tenen els creadors de continguts digitals enogastronòmics en el foment d’aquest tipus de turisme amb els Premis Bite i Mos. Per aquest motiu, fins al 20 de març es poden presentar candidatures per optar a la segona edició dels guardons l’apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya. Les persones guanyadores es donaran a conèixer durant la Gala Nacional de l’Enoturisme i la Gastronomia que tindrà lloc el pròxim mes de maig al Teatre Nacional de Catalunya (TNC).

Aquests guardons tenen com a objectiu premiar la capacitat d’aquests creadors i creadores de continguts digitals per difondre i fer valdre l’enogastronomia i, alhora, posicionar Catalunya com a destinació enogastronòmica de referència a escala mundial. Aquí s’inclouen tota mena de creadors de continguts que difonen la feina que fan, tant els mateixos restaurants, cuiners i cellers, com fotògrafs, periodistes, viatgers gastronòmics o foodies que fan de la passió per l’enogastronomia la seva manera de viure o la seva professió.

Els Premis Bite i Mos s’estructuren en dues categories. Per una banda, la categoria Bite, que té en compte la divulgació enogastronòmica en un àmbit d’actuació internacional. Inclou les següents subcategories:

  1. BITE honorary award: premia una carrera professional molt rellevant en l’àmbit enogastronòmic i que ha contribuït a valorar la cultura culinària catalana mitjançant la creació de contingut digital.
  2. Best foodie: premia la persona que desenvolupi el millor contingut mundial en l’àmbit enogastronòmic.
  3. Best winefluencer: premia la persona que es consideri més influent mundialment en l’àmbit de la creació de continguts enològics.
  4. Best food traveller: premia la persona que faci difusió en l’àmbit de la creació de continguts gastronòmics relacionats amb viatges.

D’altra banda, la categoria Mos té en compte l’àmbit nacional i inclou les subcategories:

  1. Millor prescriptor/a de la cuina catalana: premia el personatge públic que fa la divulgació més important de la gastronomia catalana en els mitjans digitals.
  2. Millor ambaixador: premia el millor creador o creadora de contingut de la gastronomia catalana.
  3. Millor prescriptor/a del vi: premia el millor creador o creadora de contingut en l’àmbit enològic català.
  4. Millor col·lectiu: premia la millor presència digital d’un col·lectiu relacionat amb l’enogastronomia catalana.

En la primera edició, Ferran Adrià va ser reconegut amb el Premi Bite honorary award. També es va concedir el premi Best foodie a Peter Atzen, es va reconèixer la tasca de Tom Matthews amb el premi Best winefluencer i es va atorgar el premi Best food traveller a Rafael Tonon. En clau nacional, es va premiar Nandu Jubany amb el premi a Millor ambaixador; Ada Parellada com a Millor prescriptora de la cuina catalana, Ruth Troyano com a Millor prescriptora del vi, i les Dones de la Mar com a Millor col·lectiu. El Premis Bite i Mos s’emmarquen dins la Regió Mundial de la Gastronomia 2025. Aquesta distinció ha de permetre posicionar Catalunya com a gran referent mundial de l’alimentació i el turisme enogastronòmic.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!