En ple estiu i de vacances el millor que pots fer és desconnectar. Per als amants de les motos un dels millors plans és fer una ruta per algun dels indrets més espectaculars de Catalunya. El territori català és un lloc magnífic per organitzar rutes, ja que, no hi ha necessitat de fer molts quilòmetres per gaudir de l'adrenalina de les dues rodes amb paisatges increïbles. Des de La Gandula d'El Nacional t'expliquem quines són les 5 millors rutes per fer aquest estiu per Catalunya.

🚴‍♀️ 5 rutes en bici a Catalunya increïbles per a aquest estiu 2023

1. L'Empordà

L'Empordà és una de les rutes preferides per als amants de les motos. Una de les més típiques són les que passen per la costa, tot i que, una altra aposta segura és endinsar-se per les vinyes de l'Alt Empordà. Malgrat tot, si vols gaudir de les carreteres de la zona costanera, pots combinar els paisatges de platja amb la visita a pobles preciosos de la zona. Sortint des del Port de la Selva, i passant per diferents pobles com Garriguella, Espolla, Pont de Molins o Capmany fins a arribar a Cadaqués agafant la carretera que va d'Empuriabrava a Roses. Un recorregut de 108 quilòmetres entre vinyes i platja. Una altra de les alternatives que ofereix l'Alt Empordà és començar la ruta des de Girona direcció Roses, per continuar cap a Cadaqués, i Portlligat per arribar al Cap de Creus. Un cop has parat a carregar piles pots continuar en direcció França, direcció Llançà, Colera i Portbou.

2. La Serra de Collserola

Si ets un amant de la natura i les vistes sorprenents, una de les parades obligatòries i imprescindibles de Barcelona és la Serra de Collserola. És una de les favorites pels 'moteros' perquè és considerada com una de les més entretingudes gràcies a les possibilitats que ofereix, des de miradors per gaudir de les vistes a Barcelona fins a paratges naturals. La pujada al Tibidabo, situat a 512 metres sobre el nivell del mar, també és una de les parades segures per gaudir de les vistes i de l'entorn natural que l'envolta.

3. Costa Daurada

El riu Ebre i el mar Mediterrani es troben a Tarragona el que la converteix en una ruta perfecte per fer en moto per Catalunya. Comença a Altafulla, una població costanera molt popular en èpoques estivals, en direcció cap a Tarragona on podreu gaudir del seu patrimoni romà, per continuar cap a Cambrils, que compta amb 9 platges per poder-se fer un bany. Des d'aquí, pots continuar cremant l'asfalt cap a les poblacions d'interior, com Tortosa, Deltebre i Sant Carles de la Ràpita, fins a acabar en el Delta de l'Ebre. És una ruta que combina costa, cultura i paratges fluvials únics.

4. El Montseny

Una altra de les rutes sobre les dues rodes per excel·lència per gaudir dels paisatges és el Parc Natural del Montseny, on les muntanyes, els boscos, les corbes i els petits pobles amb encant seran la millor companyia. Si surts des de Barcelona, hauràs d'agafar la C-17 direcció cap al nord i després per la carretera C-25, d'aquesta manera podràs descobrir indrets amb tanta història com Vic, Tona o Sant Hilari de Sacalm. El Montseny està enmig de tres comarques: el Vallès Oriental, Osona i la Selva per això es concentren una gran varietat de motoristes i excursionistes d'arreu de Catalunya.

Existeix un altre itinerari per muntanya. Podràs sortir des de Sant Celoni i puja fins a Collformic, un camí que assegura bones corbes i vistes panoràmiques espectaculars. Un cop s'ha passat per Collformic, pots encaminar-te cap a Seva, localitat on va néixer Alex Crivillé, primer pilot català que va un campionat del món en la categoria de 500 cc, aquí podràs gaudir d'un agradable passeig pel seu barri antic.

5. Els Pirineus

I per acabar aquest recull de rutes en moto per Catalunya arribem a una de les destinades als més experts i als autèntics amants de la muntanya. Qualsevol 'motero' de bé, ha de fer algun cop a la vida la ruta pels Pirineus. Amb més de 900 quilòmetres creua des del Mediterrani fins al Cantàbric. La ruta transpirinenca passa per Espanya i França, i al seu pas per Catalunya és per les províncies de Girona i Lleida. Ara bé, si la centrem al territori de Catalunya, les imatges que et deixaran els Pirineus es quedaran per sempre a la teva memòria. La zona més destacada de muntanya és a Lleida, et deixaran glaçat les seves vistes en el tram entre Sort i la Seu d'Urgell, però també podràs descobrir poblacions màgiques com Vall de Núria, el poble medieval de Besalú o la Garrotxa. També podràs descobrir petites cascades, esglésies en paratges remots i valls amb carreteres sinuoses.