Situada a la província d'Osca, la Vall d'Ordesa és el paratge més emblemàtic i més visitat del parc nacional d'Ordesa i mont Perdut. Considerat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, és el cor dels Pirineus i un dels primers espais naturals protegits per Europa. Està conformat per 4 valls que abracen el mont Perdut i compta amb múltiples rutes per als senderistes. Podem trobar meravelles com la Cascada de l'Estret, les Graderies de Soaso o el Bosc dels Fajos i són infinites les excursions que pots realitzar en aquesta vall en qualsevol època de l'any.

⛰️ Aquesta és la bonica fageda catalana on podràs visitar les roques encantades més misterioses

🏡 Aquest és el poble més bonic per visitar a Catalunya al febrer: amb un castell templer!

Itinerari de la ruta a la Vall d'Ordesa

A menys de mitja hora amb cotxe del poble de Torla-Ordesa hi ha una ruta de senderisme ideal per a conèixer el fascinant paisatge d'aquest parc nacional. La ruta a la Vall d'Ordesa (ruta número 6) és senzilla i molt accessible i compta amb un recorregut lineal de 14 quilòmetres que té el seu transcurs pel riu Ara, on pots trobar cascades i ponts penjant.

Aquesta ruta s'ubica concretament a la petita Vall de Bujuruelo, al costat de la gran Vall d'Ordesa. El seu recorregut té una durada aproximada de tres hores i mitja i se situa a una altura sobre els 1.000 metres, amb una mínima de 1.330 i una màxima de 1.720 metres. El primer terç del recorregut es fa per una senda d'herba mentre que la resta és una sendera de grava. A més, part d'aquesta ruta coincideix amb la GR11, coneguda com la "travessia Pirinenca" que travessa els Pirineus des de Cantàbria fins a Cap de Creus a Girona.

Per començar la ruta, partim des del pont romà de Bujaruelo. Passat el pont, seguim la senda per la vora del riu fins a arribar a un camí de grava amb direcció Ordiso - Vignemale. Aquesta senda d'herba acaba quan trobem el pont d'Oncins i el camí passa a ser de grava.

huesca 438948 640
Osca

50 minuts després de l'inici del camí de grava trobarem un desviament que ens portarà fins al pont penjant de Burguill. A continuació reprenem el camí principal per trobar-nos poc després amb el salt d'aigua de Pinch.

Més endavant ens trobarem amb el refugi cabanya d'El Vado i a l'esquerra podrem veure el pont d'Ordiso. Travessarem i seguirem la senda, en què podrem contemplar cascades espectaculars fins a pujar a la vall penjada d'Ordiso, el punt de retorn. Arribats aquí s'ha de fer mitja volta i recórrer el mateix camí pel qual hem vingut.

Balcó de Pineta, llac de Marboré

🎣 Porís de Candelaria: què veure, la llegenda i com arribar al poble pesquer de l'illa de la Palma

En cas que estiguis buscant una ruta més difícil, et proposem fer la del Balcó de Pineta, arribant al llac de Marboré. Aquest camí es localitza en la part est del parc nacional, concretament a la vall de Pineta.

El punt de partida per a l'excursió és l'aparcament que hi ha molt prop del parador, en la riba esquerra del riu segons vens de Bielsa. Des del mateix aparcament, el camí apareix ja senyalitzat com a Llac de Marboré i seguirem les indicacions cap al fons de la vall, deixant enrere el parador.

Aquesta excursió, amb gairebé 1.500 metres de desnivell, és una ruta exigent físicament, la qual comença amb una pujada i un zig-zag abans d'arribar al Balcó de Pinet. A dalt de tot podrem veure la glacera del mont Perdut i les vistes a tota la Vall de Pineta. 30 minuts després podreu arribar al llac de Marboré, que es manté congelat gairebé tot l'any.

La ruta té una duració aproximada de 4 hores per a la pujada i de 3 hores per a la baixada, la qual es farà pel mateix camí del principi.

Per obtenir més informació sobre possibles rutes, pots fer-ho en el Centre de Visitants de Torla-Ordesa, que obre tots els dies, o en les pàgines web de Turisme d'Ordesa, Turisme d'Aragó i Parc Nacional Ordesa i mont Perdut.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!