Explicar com posar la roba a la rentadora pot semblar una evidència. Tothom amb cert grau d'independència sap com fer-ho. Ara bé, no sempre es fa bé, i això provoca que les peces de roba es facin malbé abans de l'esperat. Per això, t'expliquem quines peces de roba mai has de posar juntes a la rentadora, si vols que et durin, que estiguin perfectes i que llueixin com el primer dia.
Les claus per a una bona neteja de la roba
Les peces de roba que mai has de posar juntes a la rentadora segueixen diversos patrons. Primer, el color. Després, la textura i el pes. Barrejar roba blanca amb roba de color mai ha estat una bona idea. Si bé és cert que existeixen diverses tonalitats, separar les peces per les més clares o les més fosques és una boníssima opció. Sobretot de cara a conservar les blanques o beix, ja que són les més vulnerables a canviar de color.
Per la seva banda, la roba de color acostuma a destenyir més durant les primeres rentades. És llavors quan els tints estan encara molt vius i poden deixar-se anar amb l'aigua i el moviment de l'aparell. Si no separem bé les peces, el resultat pot ser una roba blanca amb taques fosques que seran difícils de treure i que, per sempre més, hauran deixat un to més fosc al conjunt de la roba. Per tant, fer una rentadora per colors és, sens dubte, una de les millors opcions.
Paral·lelament, les peces de roba que mai has de posar juntes a la rentadora són les que tenen una textura evidentment diferent. Per exemple, uns texans o tovalloles amb bruses o camises de seda o lli. La roba més dura, com els texans, perjudicaran les més suaus i sensibles, provocant fins i tot alguns forats. Cal destacar que les robes més gruixudes també acostumen a portar cremalleres o botons que, junt amb el moviment de la rentadora, provoquen danys en les peces més sensibles. Així doncs, per a fer una rentadora perfecta també s'haurien de separar els texans, jaquetes i tovalloles d'altres peces, articles com bruses, llençols de cotó o lli i camises.
No tots els programes serveixen
Usar sempre el mateix programa per a qualsevol rentada tampoc seria una bona idea. D'aquí que els experts recomanin buscar el programa que més s'adapti a cada textura de roba. La roba d'esport és ideal posar-la amb el programa de sintètics i sense suavitzant, la de cotó o lli amb la delicada, i la roba de cada podria posar-se sense problema amb un programa més genèric. El mateix passa amb la temperatura, ja que només acostumen a aguantar l'aigua més calenta, els teixits més gruixuts. La resta, és millor fer-ho amb aigua freda i amb una centrifugació baixa.
En conclusió, encendre la rentadora no sempre és tan fàcil com ens imaginem. Si volem preservar la roba en el seu millor estat el màxim de temps possible, la solució és clara: separar per colors, textures i adaptar-la al programa adequat. Sabent això, la resta serà bufar i fer ampolles, o el que vindria a ser el mateix: netejar i gaudir de la roba neta.
