La situació de Francesco Bagnaia és molt comentada dins de MotoGP, on no perden detall de tot el que passa amb ell. I és que la relació amb els líders de Ducati, Davide Tardozzi i Gigi Dall'Igna, és cada vegada més tensa després de tot el que ha passat en els últims 12 mesos. Començant per l'elecció de Marc Márquez com el seu nou company a l'equip oficial, que no li va fer ni mica de gràcia, i ja va fer que les coses es comencessin a torçar.

Així mateix, tampoc no va ajudar perdre el campionat l'any anterior en l'última cursa, que va acabar en mans de Jorge Martín. I tot l'ocorregut durant aquesta temporada, veient que el '93' està arrasant i que el torinès tan sols ha pogut guanyar una prova, i ha tingut problemes fins i tot per pujar al podi, ha acabat per complicar encara més tot. 'Pecco' està molt decebut, i a la marca de Borgo Panigale no oculten que no estan satisfets amb el seu rendiment.
De fet, fins i tot han començat a pensar en el seu possible successor, que seria Álex Márquez, que és segon en la classificació general de pilots, per davant, precisament, del '63'. I no es descarta en absolut que acabi dient adeu i provant sort en una altra fàbrica si res no canvia durant els mesos vinents. En aquest sentit, ja han començat a aparèixer els primers candidats per acollir al tres vegades campió del Món al seu box.
Per exemple, el Red Bull KTM Factory Racing Team, que ha pensat a Bagnaia com a possible recanvi de Pedro Acosta, que també es planteja provar sort en un altre lloc. Encara que l'equip que més interès ha mostrat és el Monster Energy Yamaha Team, que espera crear un 'dream team', acompanyant a Fabio Quartararo, i pot arribar a posar a sobre de la taula molts diners a canvi, i superar els set milions d'euros anuals que percep a Ducati.

Els japonesos no estan satisfets amb les actuacions que Àlex Rins ha tingut en l'any i mig que porta amb ells, i dels seus nombrosos problemes físics, i poden intentar el fitxatge de l'ex del Prima Pramac Racing.
Bagnaia, amb contracte fins a finals de 2026 en el Ducati Lenovo Team
Però per poder firmar Bagnaia, primer serà necessari que arribi a un acord per desvincular-se de Ducati, on continua tenint un contracte vàlid fins a finals de 2026, que complica el seu desembarcament en Yamaha o a qualsevol altra fàbrica.