Els moviments en MotoGP estan totalment paralitzats. A diferència de l'any anterior, quan en aquests moments ja s'havien concretat alguns traspassos, de moment no hi ha absolutament cap novetat, i pràcticament tots els pilots continuen tenint contracte amb els seus equips fins a finals de 2026. Però tot dependrà del que passi amb Jorge Martín, que provocaria un efecte dòmino que tindria conseqüències en tota la categoria.

I és que ja ha deixat clar que vol sortir de l'Aprilia Factory Racing Team, aprofitant que va incloure una clàusula especial al seu contracte a l'hora de firmar, que li permetria canviar d'aires sense la necessitat de pagar cap tipus de compensació. La condició era que la moto no fos competitiva, i no li hagués permès lluitar pel campionat. Però aquest acord no reflectia la possibilitat que no hagués pogut participar per lesió en pràcticament cap Gran Premi.

Massimo Rivola, CEO d'Aprilia
Massimo Rivola

Tan sols va estar en el GP de Qatar, quan va tornar a lesionar-se de gravetat, com ja havia passat en la pretemporada. Es va trencar 11 costelles, i es va haver de quedar un mes i mig ingressat a l'hospital després de la intervenció quirúrgica, i encara no hi ha data perquè torni. Per aquest motiu, a la marca de Noale no entenen la decisió de 'Martinator' de voler anar-se'n, sense haver provat la moto estant al 100%. I Massimo Rivola és el primer que està francament decebut.

Sobretot, perquè l'anunci de Martín ho va fer a través de les xarxes socials, de manera molt freda, i pocs dies després que haguessin aconseguit la victòria en el GP d'Anglaterra, gràcies a Marco Bezzecchi. La tensió entre ambdues parts és màxima, i no hi ha certesa encara sobre quan tornarà a la competició l'ex del Prima Pramac Racing. Però a la fàbrica italiana estan disposats a perdonar el '1', i pactar la seva continuïtat durant un altre any més.

Bezzecchi Silverstone 2025
Marco Bezzecchi

Provaran de convèncer el madrileny, pel qual van fer una aposta molt forta, pagant molts diners perquè pogués aterrar, i convertir-se en el successor d'Aleix Espargaró, curiosament, el seu millor amic.

Aprilia ja té una llista de candidats per substituir Martín

Però si Martín finalment acaba deixant Aprilia, i s'especula amb un acord verbal amb el HRC Honda Factory Team per acabar allà, Rivola ja tindria al cap una sèrie de candidats per ocupar el seu seient.

Enea Bastianini, que desitja deixar el KTM Tech 3, és el favorit, però també valoren la idea d'ascendir Ai Ogura des del Trackhouse, o pujar Manu González, líder provisional del campionat de Moto2, al qual ja li han donat l'oportunitat de provar la moto.